Resolutie

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGoo

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2011
Berichten
139
Ik heb een Panasonic videocamera HDC-SD900. De camera kan op verschillende manier opnemen. Dit is:
AVHCD
[HA] 1920
[HG] 1920
[HX] 1920
[HE] 1920
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze aanduidingen en wat HA, HG enz betekent?
 
Ter aanvulling : beste kwaliteit staat als eerste met als gevolg, kortste speelduur(opname)mogelijkheid.

resolutie.jpg
 
Geen idee of deze man de waarheid spreekt, maar hier zijn de kernzinnen:
[...]Panasonic camcorders that use the HA/HG/HX/HE mode actually offer at least five recording modes. The standard mode, which doesn't have a code, records in progressive scan mode. This captures data for every pixel in each frame, giving the best possible quality. The special HA/HG/HX/HE modes all use interlaced images. This means that for each frame, the camera only captures data for every second line of the image. Which lines are captured alternates from frame to frame. With each frame the camera combines the lines that are "newly" captured with the lines captured in the last frame, creating an artificial image. The result is that the camera needs to record less data (extending recording capacity) but that the image is not quite as clear in capturing movement.[...]
[...]Panasonic does not explain exactly how the different modes operate, something that causes confusion among some users. Panasonic does explain that the recording capacity varies among the modes.[...]

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het stukje gelezen en ik denk (weet eigenlijk qua resultaat / wat 'ie beoogt te 'zeggen') zeker te weten dat íe de waarheid spreekt. Als je zijn verhaal afzet tegen de in de handleiding genoemde pagina (waarvan ik een plaatje postte), dan spoort dat 101% met zijn opmerkingen over de kwaliteit en dat is dan in het plaatje grafisch weergegeven, ic. van A naar B. Andersom, zijn redenering over minder ruimte, is wat in het plaatje andersom wordt weergegeven, ic. van B naar A.
 
@gast0225: Ik wilde maar aangeven dat ik niet een Panasonic medewerker ben die het waarheidsgehalte van het artikel kan bevestigen (of ontkennen). In ieder geval gaf het artikel enige inzage in wat die HA/HG/HX/HE modes inhouden (ten opzichte van de standaard progressive opnamemodus), namelijk dat het interlaced opnamemodi zijn. :)
"Uiteraard" weet blijkbaar niemand (op Internet) waar die namen HA/HG/HX/HE precies voor staan, dus dat is een geheim van Panasonic. ;)

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Idd. da's wat ik eruit 'viste' en wat ik bedoelde met hetgeen in de handleiding als beste kwaliteit wordt omschreven (de eerste).
Hij schrijft idd. dat van boven naar beneden (de opname modi) de camera minder data opslaat naarmate het lijstje (qua 'kwaliteit') wordt afgewerkt. Daarom meen ik dat het wel zal kloppen wat 'ie schrijft.
 
Citaat uit 2009: 'I think they're Economy, Good, Advanced, and Professional High-Def.'

Er is uitgebreide informatie te vinden met Google waar deze waarden, mbps, fps etc. voor staan. Bitrate en compressie spelen daarbij een rol.
 
Bedankt allemaal voor de reactie. Het zullen inderdaad wel compressietechnieken zijn van Panasonic. Ik heb ook Panasonic gemaild en als ik er antwoord van krijg zal ik dat posten naar jullie.
Wim Goossens
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan