.ISO afspelen op BluRay speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

itsreplaced

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2016
Berichten
5
Beste mensen,

Ik heb een DVD bestand. Deze is in .ISO formaat en daarin zit VIDEO_TS & AUDIO_TS. Zodra ik deze op mijn Synology nas zet en deze afspeel met mijn bluray speler uit de Home cinema set: Philips HTB5580G/12 stottert het afspelen heel erg. Wanneer ik het zelfde bestand afspeel op mijn raspberry pi krijg ik het zelfde probleem. Maar wanneer ik hem brand op een dvd en dan afspeel is er niks aan de hand.

Hoe zorg ik ervoor dat ik hem kan afspelen vanaf mijn Philips speler?
 
Tsja, dan is je netwerk blijkbaar niet snel genoeg of de Synology niet 'snel' genoeg met het lezen uit het .iso bestand. Afhankelijk hoe 'druk' de Synology het heeft zou ik vermoeden dat de Synology het probleem is, alhoewel (bij zware belasting van je thuisnetwerk) ook dat het probleem kan zijn.
Bedenk dat een gebrande DVD lokaal openen is op de Philips terwijl gestreamd het openen over het (thuis-)netwerk is, waarbij je ook nog eens de Synology belast met het 'uitpakken' ervan.

Tijs.
 
De .iso staat niet bij de door dat apparaat ondersteunde video formaten. Je kan met bijvoorbeeld WinRAR de ISO uitpakken en dan onstane DVD layout converteren naar het wel ondersteunde .mkv formaat. Dat kan eenvoudig en gratis met MakeMKV:
http://www.makemkv.com/

Of er dan simpel een echte DVD van branden. Zelf zou ik voor MKV kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Heb het nu geprobeerd van usb en dit werkt ook (alleen ik kan dan niet navigeren door het menu). Dus hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem bij de NAS of het netwerk. Ik wil hem eigenlijk niet converteren naar MKV wegens kwaliteit verlies en verlies van het menu.
 
Wat beeldkwaliteit betreft verlies je daar helemaal niks mee. Het blijft DVD kwaliteit. Wel hou je alleen de film over, dus geen menu.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan