Glasvezel TV naar utp via switch

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Ik kijk nu nog tv over de coaxkabel (DVB-C).

Maar ik heb ook de mogelijkheid om via glasvezel tv te kijken. Qua beeldkwaliteit zal er waarschijnlijk niet veel verschil zijn maar glas heeft wel interactieve tv, kijken vanaf het begin, uitzending gemist enz.

Nu vraag ik mij af of ik de utp kabel die van het glas modem naar de ontvanger gaat eerst in een switch kan doen en daarna verspreiden naar meerdere glasvezel ontvangers. En als het kan kan dat dan over mijn bestaande thuis netwerk?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
Volgens een KPN glasvezelforum moet dat kunnen en wordt iig via elke ethernetpoort op het modem (EB) ook het televisiesignaal doorgegeven. (vroeger was dat alleen poort 3) Ik denk dat het in principe voor elke provider zal gelden, maar ik denk dat je er goed aan doet om de provider van je keuze ook even de vraag voor te leggen. Houd wel rekening met het feit dat iedere ontvanger zo'n 8 tot 10 Mbit van je snelheid 'opsnoept'.
Verder adviseert KPN om maximaal 1 splitter te gebruiken per ethernetpoort naar een ontvanger (2 dus). Ze lichten echter niet toe waaróm.

Ik heb momenteel glasvezel en wat een (internet) verademing t.o.v. de kabel. Nooit meer 'last' van drukte op de wijkcentralekabel of whatever, kortom ALTIJD de beloofde snelheid zoals die in het abonnement is overeengekomen. Sterker nog, KPN levert mij standaard zelfs tot 1 tot 15 Mbit meer dan mijn abonnementje inhoudt. (eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik wel hun 'zwaarste' abonnement heb, dat van 500/500 en kennelijk boeit het KPN dan niet meer dat er 501 tot 515 wordt aangeleverd)

Dit doet geen kabelaar ze na:

 
Laatst bewerkt:
Qua snelheid zal ik het inderdaad niet zo snel merken, ik heb ook 500/500 van Caiwaiy waarbij ik bij speedtest.net ook vaak tussen de 500 en 550 zit. Ik heb maar 2 rj45 poorten op het modem, één voor internet en één voor tv en nog twee voor telefoon en/of fax. In mijn modem zit geen router. Ik heb een punt waar 2x glas binnen komt. Dus in theorie zou ik 1000/1000 kunnen hebben als ik op de andere poort bijvoorbeeld een kpn abonnement zou nemen.

Maar goed, ik zal je advies opvolgen en vragen aan Caiwaiy of zij het ondersteunen dat er een switch tussen kan/mag.

Ik neem aan dat zo'n ontvanger ook iets van een ip-adres krijgt en een mac-adres heeft als zij maar 1 ip uitgeven per mac-adres houdt het op. Anders zou ik bijvoorbeeld ook tussen mijn modem en router eerst een switch kunnen zetten en vervolgens met 2 routers kunnen werken waardoor ik ook een bridge kan maken en zo ook een 1000/1000 snelheid kunnen halen.
 
Ik begrijp het nu even niet (meer). Jij hebt TV via de kabel en internet van Caiway middels glasvezel?
 
Ja, Caiwaiy bied zowel tv en internet aan via kabel en glasvezel. Alleen op glasvezel kun je gebruik maken van interactieve diensten op tv. Voor tv via glasvezel moet je bij betalen. Dus ik heb een samengesteld pakket internet en telefonie over de glasvezel en tv via de kabel. TV over de kabel heeft als voordeel dat je op alle moderne tv's gewoon een coaxkabel kan doortrekken en op elke tv DVB-C tv kan kijken.

Ik denk er aan om tv ook via de glasvezel te nemen vanwege de interactieve diensten, maar ik wil dit dan bijvoorbeeld ook op de tv in de slaapkamer.
 
Dan krijg je van hen een nieuw modem / router en daarmee is mogelijk alles opgelost?
 
Ik ga het maar eens navragen bij Caiwaiy. Als ik nog iets bijzonders te horen krijg laat ik het nog weten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan