2 kabels combineren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Berichten
1.213
img009.jpg

ik wil de stekker bij pijl 1 er af knippen en dan aansluiten op het kroonsteentje. ik gebruik de Siticom USB2.0 Ide/Sata Combo Adapter om er om beurten een Sata of Ide HD aan te sluiten. Omdat stekker bij pijl 2 heel strak in de Sitecom steekt en ik er een tangetje voor moet gebruiken om de stekker te verwijderen en bang ben dat ik wat kapot maak wilde ik deze oplossing zodat de stekker kan blijven zitten en ik toch over twee aansluit punten beschik. maar dus eerst wil weten of dit geen kwaad kan
 
Als je competent bent en het goed afwerkt is het geen enkel probleem. Als je kortsluiting maakt moet je mogelijk een nieuwe voeding kopen ;)
 
Hallo

Dergelijke verloopjes kosten niet veel...

Of het sop de kolen waard is om risico te lopen , is iets dat je zelf moet beslissen.

Draadjes in kroonsteentje (suikertje) , is uiteraard draadjes vertinnen ....

Heb hier al toestellen binnen gehad , die einde oefening waren , door kortsluiting (dunne draadeindjes op het motherboard gevallen)


Molex ---> sata :

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ata&rt=nc&LH_PrefLoc=2&_trksid=p2045573.m1684

Molex --> molex:

http://www.benl.ebay.be/sch/i.html?...ksid=m570.l1313&_nkw=molex+splittrer&_sacat=0

Peter
 
Ik was wat aan het zoeken in een doos met gekregen oude onderdelen voor de PC en vond de oplossing voor mijn probleem (zie foto)
ik denk dat het hier mee moet lukken
 

Bijlagen

  • img013.jpg
    img013.jpg
    333,2 KB · Weergaven: 74
Dat is een molex naar sata voedingsstekker verloop.
Maare, het is voor de power en er zit een 230V aansluiting aan met een trafo inwendig, als je die niet gebruikt dan heb je die floppy aansluiting nodig anders niet.

Je hebt dan of een sata naar een floppy voedingsstekker of een molex naar floppy voedingsstekker nodig voor die adapter.
Heb je geen vrije floppy disk voedingsstekker meer vrij v.a. de PSU?
 
het werkt op de foto`s zie je hoe de aansluiting nu is Ik gebruik dus eerst de IDE schijf koppel dan alles los en sluit de SATA aan werkt nu dus perfect
 

Bijlagen

  • 1 IDE.JPG
    1 IDE.JPG
    163,2 KB · Weergaven: 74
  • 2 SATA.JPG
    2 SATA.JPG
    173 KB · Weergaven: 61
Zie nu pas hoe de voeding is geregeld, dat was niet duidelijk voor mij.
Maare, zo is het dan toch goed?
Of wil je er 2 schijven aanhangen, een PATA en SATA?
 
ik weet niet of dat gaat dit is de info van de adapter
 

Bijlagen

  • adapter.JPG
    adapter.JPG
    52,2 KB · Weergaven: 68
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan