Welke aanraden.?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaikke

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
501
Hallo, ik ben van plan om fietsend van maastricht naar pieterburen tegaan.
Er wordt gps aangeraden. Ik zie door het bos de bomen niet meer en kan ook niet zien hoe en welk type ik mijn gps route kan invoeren , welke zou er hier geadviseerd worden,.?
Tevens de vraag of er een app is voor mijn samsung tablet ( Android) scheelt mij veel geld...tab heb ik , gps apparaat moet ik kopen.

Alvast alle reageerders hartelijk bedankt.
Kees.
 
Als fervent "hiker" in de Europese bossen en bergen is de site en het 'merk' dat zij het meest verkopen (Garmin) die Puppie adviseert, hét ultime voor GPS in Nederland. Echter, wanneer je eenmalig (of 'tweemalig') een dergelijk apparaat nodig gaat hebben, dan is het niet de moeite om zo'n device te kopen. Naast het apparaat moet je namelijk ook kaartmateriaal aanschaffen en als je de goedkoopste kaart van Nederland aanschaft, kost deze nog steeds een aantal tientjes. Tel daarbij op de aanschaf van het apparaat en je bent tussen de 200 en 500 euro kwijt. Véél te veel dus.
Veel handiger is het dan om software voor je Android toestel te downloaden en te installeren. Aan de andere kant kan ik mij voorstellen dat een tablet op je fietsstuur nu ook niet "je van het" is. Kies daarom heel simpel voor de gulden middenweg en dat is het huren van een GPS toestelletje. Neem even contact op met de mannen en vrouwen in de link die Puppie plaatste en je zal zien dat je voor een héél bescheiden bedrag een GPSje (MET kaartmateriaal) kunt huren.

Aanvulling : "Waypoint" is niet de goedkoopste van Nederland maar, - en ik heb al meer dan 20 jaar ervaring met ze - wel één van de betere van Nederland. Als jij daar een GPSje huurt, dan krijg je er een gedegen uitleg bij.

Jammer dat je ver bij mij vandaan woont : ik heb inmiddels 2 van die dingen (een wat oudere Oregon en een splinternieuwe / moderne Oregon) en je had er eentje voor noppes van mij kunnen lenen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg ook MapFactor Navigator. Geen reclame en gratis. Voertuig o.a. fiets. Maps.me heeft mooiere kaarten en deze kan je ook draaien. Controleer vooral ook of je goed verbinding houdt met de satellieten wanneer je een programma gekozen hebt. Dat is niet altijd het zelfde en bovendien misschien afhankelijk van de stand van het apparaat. Dit natuurlijk proberen op de fiets, onder de bomen en bij wat bewolkt weer. Omdat de tablet in de tas zal zitten moet de stem hoorbaar zijn. Misschien wil je een Power Bank hebben omdat de tablet misschien een paar uur zal kunnen aan staan en je wilt misschien verschillende andere functies gebruiken. Een grote Power Bank heet AutoStarter Goede reis.
 
Hallo, zelf ben ik gebruiker van een Garmin 60CX heb deze al een 8 jaar in mijn bezit, de kaarten van Garmin zijn zeer duur, gebruik ik dus ook niet maar wel Open Street Maps, die zijn gratis.
Voordeel, gebruik van gewone oplaadbare batterijen gaan zo bij navigatie een 18 uur mee.
Doordat Garmin het merk is van de Off Road toestellen, is er veel kaartmateriaal te vinden, gratis software van Garmin, je kunt alles voorbereiden op je pc thuis.
Heb er onlangs nog eentje 2de hands bijgekocht van iemand die het niet meer gebruikt.
Voor mij is dit de top, tablet of Smartphone heb ik mijn bedenkingen bij het fietsen, schokken, waterdichtheid, en batterijen die je niet kunt vervangen.
Ikzelf ga nooit meer op stap om een fiets of wandelroute te volgen zonder mijn Garmin.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan