printer delen van Vista naar Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

BJvD

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2005
Berichten
12
Mede Helpmij-ers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Al tijden heb ik voor mijn ouders de printer zo ingesteld dat deze door de ene pc (Vista) in het netwerk werd gedeeld met in de praktijk alleen de andere pc (Windows 10). De laatste tijd ging dit al moeizaam, nu is het er helemaal mee opgehouden en niet meer te herstellen.

Wat heb ik al geprobeerd:
-Ik heb de printer al opnieuw geïnstalleerd op beide machines en vervolgens de printer ook weer opnieuw gedeeld in het netwerk. Dit werkte een paar maanden terug nog om de verbinding weer in stand te helpen. Nu probeer ik het opnieuw en werkt het niet. De printer lijkt maar niet zichtbaar te worden voor de andere pc. Bestanden overigens ook niet meer.
-De Workgroup heb ik ook proberen opnieuw in te stellen maar ook dat mocht niet baten.

Weet een van jullie of het nog mogelijk is printers te delen van een Vista pc naar een Windows 10 pc? Zo ja hoor ik natuurlijk erg graag wat ik voor andere mogelijkheden ik nog kan proberen.

Alvast dank voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Berend Jan
 
Dag Manamana,

Dank voor je snelle reactie! Ik heb de driver al menigmaal opnieuw geïnstalleerd maar zojuist nogmaals geprobeerd maar het mocht niet baten, hij vindt de printer nog steeds niet en staat "offline". De printer is de Canon MP550 PIXMA. De printer zit via een usb-kabel aangesloten op de pc met windows vista waar deze vervolgens gedeeld werd met het netwerk en zo te vinden was voor de pc met windows 10.

Wellicht dat de bovenstaande nieuwe informatie nog tot nieuwe mogelijkheden leidt:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi manamana,

Hier staat mijn printer niet tussen, de MP550. Overigens lijkt mij dit over printers te gaan die zelf in staat zijn directe verbinding te maken met het WIFI netwerk. Dat heeft deze printer niet. Of zie ik hier iets helemaal over het hoofd?

Vr. gr,
Berend Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hi, je eerste link verwijst naar de drivers die ik al heb geïnstalleerd op beide pc's. Je tweede link verwijst naar de cd-rom. Die heb ik helaas niet meer en de info verwijst naar 2009. Zit het probleem niet meer in de communicatie tussen vista en Windows 10?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verwijder de printer in het configuratiescherm en start de computer opnieuw op. Aangezien het in dit geval om een draadloze versie gaat kan je deze het beste opnieuw toevoegen met de software van canon.

Of / en

Verwijder alle software van de canon printer via het Configuratiescherm > Programma’s en start de computer opnieuw op. Download vervolgens de laatste versie van de software voor de printer.

Als de software hier niet bijstaat dan denk ik dat de printer toch te oud is en dus niet samenwerkt met vista en W 10
http://www.canon.nl/support/consume...type=drivers&language=&os=WINDOWS 10 (64-bit)
 
Laatst bewerkt:
Beste Berend Jan,

Als uw reactie direct aansluit op de reactie van een ander is een quote niet nodig :)
Heb uw quotes om die reden dan ook aangepast.

Prettige dag verder,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan