Moederbord updaten of toch maar niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harrie100

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2016
Berichten
51
Hallo,

Ik heb hier een computer met (W7) en ik zou daarop graag W10 willen installeren maar dit lukt niet en ik heb het idee dat dat komt doordat het moederbord te oud.
Als ik kijk op de site van de leverancier dan kom ik op het onderstaande terecht:

Mainboard Model P5B-VM SE (https://www.asus.com/Motherboards/P5BVM_SE/HelpDesk_Download/ )

Nu zie ik dat er geen mogelijkheid is om het moederboard te update naar W10 maar is dat ook wel nodig?
Ik neem aan dat ik ook W8.1 64 bit kan pakken en dat dat voldoende zal zijn om W10 te isntalleren?

Kom ik ook op de vraag ..... is installeren van W10 op deze computer wel zinvol?
 
Persoonlijk zeg ik nee, dit bord met socket 775 is zwaar antiek.
Aangezien er support is voor Win 8.1 zou Win 10 er ook op moeten kunnen draaien, afgezien van het feit dat je mogelijk tegen een aantal driver-problemen aan loopt.
De prestatie-winst van Win 10 t.o.v. Win7 is een procentje of 7-8 maar door de trage processor die er waarschijnlijk op dit bord zit zul je uiteindelijk weinig tot geen verbetering merken.
Met het oog op mogelijke driver-problemen zou ik dus lekker bij Win7 blijven, dat wordt nog tot begin 2020 door Microsoft van beveiligings-updates voorzien dus tot die tijd is er niks aan de hand.
Je kunt beter overwegen te investeren in een SSD als die er nog niet in zit, daar schiet je meer mee op. :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan