Omzetten van film vover naar DVD cover

Status
Niet open voor verdere reacties.

spevit

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2011
Berichten
5
Beste,

Ik zou graag van een tig aantal films covers willen omzetten naar een DVD cover. Met film cover bedoel ik de cover die om de doos heen zit van een "ouderwetse" videoband.
Deze zou ik dus passend willen maken voor een standaard DVD hoesje. Is er een manier om deze simpel om te zetten (te knippen of te snijden) zonder meer dan 250 etiketten opnieuw te printen?

Ik ben benieuwd. Als er meer informatie nodig is dan hoor ik dat graag.
 
Met coverxp kan je dit eenvoudig doen doormiddel van de bestaande templates.
Je moet alleen zelf zorgen voor de plaatjes, die mag ik je niet linken ivm met autheursrechten op de covers
 
De meeste DVD covers zijn gewoon met Google te vinden. Klik zoeken op Afbeeldingen aan.
 
Dat weet ik. Het is alleen niet de bedoeling, zoals ik in m'n omschrijving heb geschreven, om een tig aantal covers opnieuw te printen. Het zijn er dan meer dan 250 die geconverteerd moeten worden naar DVD. Daarbij wil ik de originele cover gebruiken, echter de covers in de originele film (videoband) passen dus niet op een DVD hoes. Daar zijn ze te groot voor.
 
Het was puur extra info. CoverXP is een prima programma om met de afbeeldingen te doen wat je vroeg :)
 
Ben ik dan jaren lang te 'simpel' bezig geweest doordat ik 1x zo'n DVD doos cover opgemeten heb (met een houten lineaaltje) om vervolgens een cover in (Office) Word op mijn scherm te zetten en de afbeeldingseigenschappen op te roepen om vervolgens de afbeelding 'simpel' op lengte en breedte te zetten zoals mijn lineaaltje aangaf?
 
Er zijn meerdere tools die dat prima voor je kunnen doen. CoverXP is gratis en werkt perfect voor meerdere soorten DVD en CD doosjes.
 
Ik had het er idd. bij kunnen zetten, (heb dat niet gedaan), maar toen ik nog CD'tjes kopieerde deed ik het eigenijk op dezelfde manier : ooit 1x een origneel cover opgemeten om vervolgens een CD cover als afb. in Word in te voegen en idd. heel simpel de afbeeldings (afmeting) eigenschappen te veranderen naar die opgemeten waardes. Te simpel denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Met CoverXP kies je een plaatje, selecteert het doosje waarvoor je een cover wilt en drukt deze dan af. De afdruk uitknippen en klaar is gast0225.
 
Ok, dat is dus eigenlijk precies hetzelfde als wat in in Word nog bijna wekelijks wel een keer doe: plaatje invoegen, rechtse klik, breedte 27,2 cm en hoogte 18,2 cm (heb het zo vaak gedaan dat ik die waardes uit mijn hoofd weet). Eigenlijk veel te simpel dus........... ;)
 
Laatst bewerkt:
Is inderdaad erg simpel, maar heb je dan wel Word voor nodig.
Niet iedereen heeft dat en zelf vind ik CoverXP nog simpeler.
 
Hetgeen dan zou betekenen dat de makers van het tooltje CoverXP ooit ook met een lineaaltje de diverse plastic doosjes (althans de papieren covers die erin horen) hebben opgemeten en die waardes onder klikbare buttons hebben geplaatst.....? Idd. ook handig en simpel. ;)
 
Laatst bewerkt:
Haha, soms denken we te simpel :p;)
 
Ok, idd.

Maar nu weer even serieus:

waar ik wel heel vaak 'behoefte' aan had / heb, is het veranderen of toevoegen van een tekstje op het cover, bijv. bij series die uit meerdere DVD's bestaan en waarvan ik maar 1 cover kon, ehh...... 'bemachtigen'. In Word voegde ik dan een tekstvakje op het cover in en zette daarin 1/5, 2/5, 3/5, 4/5, 5/5 (bij een serie die uit 5 DVD's bestond)

Dat 1/5, 2/5 etc. etc. zette ik tevens op de dunne rugzijde van de cover zodat, wanneer de DVD doosjes (rechtop staande) in een kast werden geplaatst, je op de rugzijde gelijk kon zien welke van de 5 het betrof als je er eentje zou willen pakken. Biedt CoverXP ook een dergelijke 'covermodificatie' functionaliteit?
 
Laatst bewerkt:
Yep. CoverXP heeft een zogenaamde Spine Editor waarmee je dat kan doen.
 
Ok, TS weet nu iig dat CoverXP een prima tooltje is / kan zijn voor 'm.
 
Ik heb de vraag van TS nog eens doorgelezen, maar er ontgaat mij toch 1 kleingeitje. Hij schrijft namelijk dat 'ie de covers wil omzetten van "VHS-videodoosformaat" naar DVD-doosformaat. Ok, dat kan en is uiteraard prima (waar bemoei ik mij mee?), maar verder schrijft hij ook dat hij dat wil doen zonder ze uit te willen (hoeven) printen.

@spevit : hier 'raak ik je even kwijt' ..... wie / wat boeit 't als je ze in de oorspronkelijke 'VHSdoos' formaten op de hdd van je machine hebt staan en je ze toch niet van plan bent om uit te gaan printen / waarom zou je de formaten dan naar 'DVDdoos' formaat willen veranderen, of lees / begrijp ik je vraag niet echt?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan