Wel Wifi, geen Ethernet

Status
Niet open voor verdere reacties.

D0tch

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 feb 2017
Berichten
4
Hallo,

Vanmiddag besloot mijn pc genoeg te hebben van het internet. Hoewel mijn wifi het wél doet, werkt internet niet. Ik kan geen enkele site bereiken, en ook de router niet.

De browser geeft de volgende melding:
DNS_PROBE_FINISHED_NO_INTERNET

ik heb gekeken naar de ipconfig, en hij geeft een standaard ipadres weer met 169.254.x.x.

Ipconfig /renew werkt niet. Ik krijg dan de error 'unable to contact your dhcp server. Request has been timed out'

De router resetten heeft niet geholpen, evenals een andere netwerkkabel testen, of het proberen in safe-mode.

Ook heb ik de driver van de netwerkkaart opnieuw geinstalleerd, zelfs een oudere versie.

Ook het IP adres of de dns handmatig toewijzen heeft niet geholpen. Ook winsoc resetten niet.

Dat waren al mij ideëen.
 
Welkom bij Helpmij.nl

bekabeld of.....
 
Hoi,
Open de command prompt als administrator
Typ of kopieer (hit achter iedere regel de entertoets):

ipconfig /release
ipconfig /all
ipconfig /flushdns
ipconfig /renew

netsh int ip set dns
netsh winsock reset

Als het niet werkt scan je pc dan nog eens goed op mal- of spyware, virussen enz.
 
Bekabeld, inderdaad. De kabels had ik zoals eerder gezegd al gecontroleerd.

Tevens heb ik dat riddeltje om de dns te flushen en de winsock te resetten al geprobeerd. Het werkte niet helaas.

Mijn anti-virus vindt ook niets bijzonders. Overigens werkt het uitzetten van de firewall ook niet.
 
Eén keer iets dergelijks gehad; netwerkkaart defect.
 
Oke, ik heb inmiddels een ethernet adapter aangesloten. De netwerkkaart is geintegreerd in het moederbord, dus vervangen is nogal prijzig, maar de problemen blijven bestaan.

Overigens lukte het vóór het aansluiten van de adapter om verbinding met het Internet te maken. Dit gebeurt sporadish, maar meestal is er geen Internet, onder dezelfde error. Dit gebeurt ook met de adapter, en na de eerdergenoemde maatregelen.
 
Welke browser heb je en heb je het al eens met een andere browser geprobeerd? Welke browser gebruik je nu?
Heb je al eens via de DNS servers van Google geprobeerd (8888 en 8844)? Schakel ook eens TCP/IPv6 uit bij de status v.d. verbinding.
 
Laatst bewerkt:
Zojuist heb ik het probleem gevonden. Het duurde even omdat het internet nogal wisselvallig was, wat vervelend is om de aard van een probleem op te lossen.

Er was nog een schakel in de keten die ik niet gecontroleerd had, namelijk de netwerkadapters die het internet via het stroomnet laten gaan. één daarvan functioneerde klaarblijkelijk niet. Gelukkig had ik nog een reserve liggen, en na het vervangen ervan werkt alles weer naar behoren.

Het was dus tóch een hardware probleem dat een DNS-error kan opleveren, náást de netwerkkaart zelf.

Bedankt voor alle hulp! :)

*vraag is als opgelost gemarkeerd*
 
Laatst bewerkt:
169.x.x.x is een APIPA adres.
Dit krijg je als de computer geen verbinding krijgt met een DHCP server (modem/router).
Fijn dat je de oplossing gevonden hebt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan