Freecom Musicpal + m3u

Status
Niet open voor verdere reacties.

femke98

Meubilair
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
6.677
Ik ben in het bezit van een Freecom Musicpal.
Nu was ik ook in het bezit van een NAS. De Freecom zag deze in het netwerk en kon ik de muziek daarvan laten spelen. Ik sloeg het ook op in de favorieten.

Maar nu ik de NAS niet meer heb, heb ik dus de muziek niet meer. Nu kan ik m3u invoegen in de Freecom Musicpal maar weet echt niet hoe ik dat moet doen.

Ha een mapje gemaakt met de muziek die ik wilde, daar een m3u map van gemaakt, maar dat pakt hij niet.
De files moeten dus apart als m3u gemaakt worden, denk ik.

Wie kan mij uitleggen hoe ik dat kan doen?

Overigens ziet de Freecom Musicpal mijn nieuwe NAS van Medion (https://tweakers.net/pricewatch/445927/medion-life-s88400-2tb/specificaties/) niet in het netwerk. Deze is bedraad of kan via wifi maar er is geen server gevonden, geeft de Musicpal aan.
Daarom dus dat m3u gedoe dan maar.
 
Laatst bewerkt:
M3u is alleen een afspeellijst, geen muziek. Het is zeg maar een soort tekstbestandje waarin staat welke nummers moeten worden afgespeeld, en op welke schijf die staan.
Met het gratis programma VLC kun je een m3u maken van een verzameling MP3-tjes. Maar als je die NAS niet meer hebt, weet ik niet of die muziek er nog wel is. Hoe groot is die M3u map van je?
 
Hoi,
Alle muziek staat inmiddels op de nieuwe NAS (ja, wat is het, ecterne HD die draadloos en bedraad het netwerk op kan) en de Musicpal ziet die niet.

Daar ik wel m3u kan importeren in de Musicpal (via de browser)wil ik dus de muziek die ik gebruik bij mijn werk, daar weer hebben.
Maar ik weet dus niet hoe dat moet. Ik weet dat het m3u een tekstbestandje is.

Met VLC? Maakt die van muziek mp3 een tekstbestandje? Zou mooi zijn, mijn OS is Linux en niet Windows.
 
U heeft de mp3 (muziek) bestanden zelf ook nog?
Met een beetje geluk hoeft u dan alleen de verwijzing in de m3u bestand aan te passen.
Heeft u de muziek bestanden zelf niet meer dan zijn de m3u zinloos.
 
Ja, ik heb alle muziek nog. Heb alleen geen m3u bestanden.

Dus die moeten gemaakt worden, hoe moet dat?

Edit:
Heb een muzieke mp3 opgezet met VLC, dan via bestand Afspeellijst naar bestand opslaan, gedaan.

Ik ga eens kijken of dat bestandje geslikt wordt door mijn Freecom Musicpal.

Goh, als dat werkt, is het simpeler dan ik dacht hahahaha.

Je hoort straks van mij. Musicpal staat ergens anders dan waar ik nu zit.
 
Laatst bewerkt:
In de meeste media spelers kunt u alle muziek welke u in een playlist (wat m3u is) wilt laden en deze dan vervolgens opslaan als playlist.
 
dus het bestand moet heten:

playlist.m3u

Hm, ik ga het proberen.
 
oké, map met mp3 geopend in VLC.
Daarna via wat ik al aangaf, de playliost gemaakt m3u.

Importeren in Muscipal geeft de volgende melding:

De favorietenlijst heeft een verkeerd formaat. Alleen .m3u bestanden worden ondersteund

De playlist ziet er als volgt uit in tekst:

Code:
#EXTM3U
#EXTINF:1849,Yoga - Meditatie - New Age - Music For Sleeping.mp3
/home/angela/Bureaublad/Favorieten Freecom/Meditatie - New Age - Music For Sleeping.mp3
#EXTINF:2469,Spirit Of Meditation - Native American
/home/angela/Bureaublad/Favorieten Freecom/Native American Indian Sounds of Nature - Spirit Of Meditation.mp3
#EXTINF:3860,Pet Therapy Sleep Music for Dogs and Cats.mp3
/home/angela/Bureaublad/Favorieten Freecom/Pet Therapy Sleep Music for Dogs and Cats.mp3
#EXTINF:3721,Merlin's Magic - Reiki - The Light Touch
/home/angela/Bureaublad/Favorieten Freecom/The Light Touch.mp3

Wat gaat hier dan fout?

Dat was dus wat ik al eerder zag qua melding. Moet je dan de mp3 omzetten naar m3u of......ik heb geen idee.
 
Kan die Muscipal wel bij de mp3's?
Zo ja, waarom maak je de playlist dan niet daarin?
 
De Musicpal kan NIET bij de mp3.

De mp3 staan op mijn pc. De Musicpal ziet de nieuwe NAS NIET in het netwerk, mijn pc trouwens ook niet.
De vorige NAS wel en daar speelde ik al mijn muziek mee af.
 
Dan kan de playlist dus ook niet afgespeeld worden.
Een playlist is immers niks meer dan een verwijzing naar de audio bestanden. Als de player niet bij de audio kan valt er niks af te spelen. Dat zal je eerst moeten oplossen.
 
ah, oké, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht, je kan gewoon een afspeellijst importeren. :eek:

Eh, hoe kan ik nu dat die muscipal de Medion NAS gaat herkennen? Met die andere Iomega NAS ging het wel.
Misschien (die heb ik nog omdat deze soms weigerde te werken, doordat de aansluiting niet helemaal in orde is denk ik) toch maar weer aansluiten dan.

Of kan ik via het netwerk mijn pc laten zien aan de muscipal?
 
Daar mag een ander je bij helpen. Geen verstand van NAS en netwerk audio geneuzel. ;)
 
hahahaha, ja, dat kan. Ieder zijn specialiteit.
Toch bedankt!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan