Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 19 van 19

Onderwerp: Kan niet meer inloggen op mijn WD My Cloud

  1. #1
    Vraag is niet opgelost

    Kan niet meer inloggen op mijn WD My Cloud

    Ik heb sinds een tijdje een WD MyCloud EX2 Ultra NAS en heb onlangs de wachtwoorden gewijzigd. Als ik via de webinterface (dus via een browser, bv Chrome) inlog, kan ik dat zonder problemen doen.
    Wil ik echter via de Windows verkenner inloggen, dan kan ik met geen mogelijkheid meer inloggen, terwijl dit, voordat ik het wachtwoord had gewijzigd, wel kon. Het wachtwoord is gewoon goed, anders kan ik niet via de browser inloggen.

    Support van WD is zeer slecht, en ik hoop via dit forum een antwoord te krijgen voor dit probleem.

    Ik heb een PC met Windows 7 Home Edition.

    Waarom kan ik nu ineens niet meer inloggen op mijn MyCloud?

    Bedankt alvast voor de reacties!

  2. #2
    Hoofdmoderator
    Verenigingslid
    puppie's avatar
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Enschede
    en als je via het interne ipadres via de verkenner wilt inloggen gaat dat wel?

  3. #3
    Quote Origineel gepost door puppie Bekijk Bericht
    en als je via het interne ipadres via de verkenner wilt inloggen gaat dat wel?
    Hoe doe ik dat dan??

    Via Google Chrome gaat het dus gewoon wel. Ik typ dan in de url balk het IP adres en ik krijg dan de webinterface te zien waarna ik gewoon kan inloggen.

  4. #4
    Hoofdmoderator
    Verenigingslid
    puppie's avatar
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Enschede
    verkenner openen en dan in de zoekbalk het adres typen.

  5. #5
    Quote Origineel gepost door puppie Bekijk Bericht
    verkenner openen en dan in de zoekbalk het adres typen.
    Moet ik dan niet 2x \\ voor het ip adres typen? Dus bv \\192.168.2.200

    Als ik dat doe krijg ik de melding dat ik geen netwerk toegang heb.

    Type ik alleen het IP adres in, dan wordt mijn standaard browser geopend en kan ik via de webinterface inloggen.
    Laatst aangepast door Nick_66 : 18 februari 2017 om 22:17

  6. #6
    Via de verkenner zie ik onder Netwerk wel mijn My Cloud staan als MYCLOUDEX2ULTRA. Dubbelklik ik daarop dan wordt mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Ik type dan mijn gebruikersnaam (nico) in + wachtwoord en het inlogscherm wordt weer opnieuw geopend, maar nu hoef ik alleen een wachtwoord in te geven. Gebruikersnaam is dan veranderd in NICKS-PC\nico.

    Heeft het iets te maken met een domeinnaam?

  7. #7
    Niemand die mij hier een antwoord op kan geven?

  8. #8
    Hoofdmoderator
    Verenigingslid
    puppie's avatar
    Geregistreerd
    19 maart 2003
    Locatie
    Enschede
    morgen op mijn werkplek kan ik voor je kijken daar heb ik ook een wd nas staan met windows 7.
    Thuis is het apple met synology.

  9. #9
    Quote Origineel gepost door puppie Bekijk Bericht
    morgen op mijn werkplek kan ik voor je kijken daar heb ik ook een wd nas staan met windows 7.
    Thuis is het apple met synology.
    Sorry voor de wat late reactie. Ben benieuwd hoe het bij jou op je werkplek staatingesteld. Bedankt alvast!

  10. #10
    Niemand die mij met dit probleem kan helpen???

    Wat een ellende is dat toch met Windows! Krijg met mijn Windows 7 PC geen toegang tot mijn eigen share op de WD NAS. Via mijn Windows 10 laptop is het geen probleem.

    Hoop op een antwoord voor dit probleem.

  11. #11
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 april 2017
    Hoi,

    Ik heb dat probleem ook, via Chrome kan ik gewoon inlggen maar via IE lukt dat niet.
    Via mijn werk heb ik begrepen dat IE nogal moeite heeft met IP adressen van Cloud opslag, ik gebruik voor de toenadering nu alleen Chrome nog, en dat werk prima...en ooh ja, ik werk ook nog met Win7.

  12. #12
    Quote Origineel gepost door Robertiamo Bekijk Bericht
    Hoi,

    Ik heb dat probleem ook, via Chrome kan ik gewoon inlggen maar via IE lukt dat niet.
    Via mijn werk heb ik begrepen dat IE nogal moeite heeft met IP adressen van Cloud opslag, ik gebruik voor de toenadering nu alleen Chrome nog, en dat werk prima...en ooh ja, ik werk ook nog met Win7.
    Gewoon inloggen via een willekeurige browser gaat bij mij wel. Dat is niet het probleem wat ik heb.

    Ik wil vanuit de Windows verkenner naar mijn WD Cloud kunnen gaan. Zodra ik dan dubbelklik op mijn WD Cloud (genaamd MYCLOUDEX2ULTRA) moet ik inloggen. Ik vul dan gewoon mijn gebruikersnaam in met bijbehorend wachtwoord en krijg dan opnieuw een scherm waar ik weer gevraagd wordt in te loggen. Dit probleem heb ik dus met mijn desktop PC waar nu Windows 7 op draait. Via mijn laptop met Windows 10 heb ik geen problemen met inloggen. Heb echt geen enkel idee waarom het niet werkt????

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel1.JPG
Bekeken: 693
Grootte:  17,3 KB

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel.JPG
Bekeken: 773
Grootte:  35,6 KB

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel3.JPG
Bekeken: 634
Grootte:  39,8 KB
    Laatst aangepast door Nick_66 : 24 april 2017 om 23:07

  13. #13
    Junior Member
    Geregistreerd
    20 april 2017
    Quote Origineel gepost door Nick_66 Bekijk Bericht
    Gewoon inloggen via een willekeurige browser gaat bij mij wel. Dat is niet het probleem wat ik heb.

    Via mijn laptop met Windows 10 heb ik geen problemen met inloggen. Heb echt geen enkel idee waarom het niet werkt????

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel1.JPG
Bekeken: 693
Grootte:  17,3 KB

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel.JPG
Bekeken: 773
Grootte:  35,6 KB

    Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Knipsel3.JPG
Bekeken: 634
Grootte:  39,8 KB

    Dat is inderdaad vreemd, je zou direct toegang moeten krijgen. Ik kan kijken of ik morgen iemand op mijn werk kan benaderen die er meer van weet.

  14. #14
    Mega Honourable Senior Member Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Je kunt er voor kiezen om bij de gebruikers van de NAS een gebruiker met de naam "Iedereen" toe te voegen, wellicht niet de meest elegante manier maar het werkt wel.
    Ooit heb ik eens een handleiding van een forum geplukt, zie bijlage, waarin precies staat uitgelegd, incl. screenshots, hoe je dat doet bij verschillende Windows-versies, incl. Linux.
    Op de NAS deze gebruiker aanmaken in het gebruikers-beheer-panel en deze gebruiker de rechten toewijzen die je wilt....
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

  15. #15
    Quote Origineel gepost door Robertiamo Bekijk Bericht
    Dat is inderdaad vreemd, je zou direct toegang moeten krijgen. Ik kan kijken of ik morgen iemand op mijn werk kan benaderen die er meer van weet.
    Excuus voor mijn late reactie.

    Had u nog navraag kunnen doen op uw werk?

  16. #16
    Quote Origineel gepost door Scrapheap Bekijk Bericht
    Je kunt er voor kiezen om bij de gebruikers van de NAS een gebruiker met de naam "Iedereen" toe te voegen, wellicht niet de meest elegante manier maar het werkt wel.
    Ooit heb ik eens een handleiding van een forum geplukt, zie bijlage, waarin precies staat uitgelegd, incl. screenshots, hoe je dat doet bij verschillende Windows-versies, incl. Linux.
    Op de NAS deze gebruiker aanmaken in het gebruikers-beheer-panel en deze gebruiker de rechten toewijzen die je wilt....
    Bedankt voor de uitleg. Ik kan dit wel eens gaan proberen.

  17. #17
    Mega Honourable Senior Member Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Succes daarmee, hoop dat je er iets mee opschiet

  18. #18
    Eindelijk opgelost!

    Ik heb eens alle Windows updates binnengehaald en na een herstart nog eens geprobeerd. Nu werkt het wel! Problem solved!

  19. #19
    Mega Honourable Senior Member Scrapheap's avatar
    Geregistreerd
    15 mei 2015
    Locatie
    Zeewolde
    Kijk wat updates opleveren...jij blij, wij blij...tja, dan vraagt men zich nog af waarom in Win 10 de updates gepushed worden...
    Succes ermee weer

  20. Dit topic is automatisch gesloten omdat er sinds vier maanden niet meer op gereageerd is.

    Indien gewenst kan de topicstarter een verzoek tot heropening indienen.

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren