Kan niet meer inloggen op mijn WD My Cloud

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nick_66

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2006
Berichten
72
Ik heb sinds een tijdje een WD MyCloud EX2 Ultra NAS en heb onlangs de wachtwoorden gewijzigd. Als ik via de webinterface (dus via een browser, bv Chrome) inlog, kan ik dat zonder problemen doen.
Wil ik echter via de Windows verkenner inloggen, dan kan ik met geen mogelijkheid meer inloggen, terwijl dit, voordat ik het wachtwoord had gewijzigd, wel kon. Het wachtwoord is gewoon goed, anders kan ik niet via de browser inloggen.

Support van WD is zeer slecht, en ik hoop via dit forum een antwoord te krijgen voor dit probleem.

Ik heb een PC met Windows 7 Home Edition.

Waarom kan ik nu ineens niet meer inloggen op mijn MyCloud?

Bedankt alvast voor de reacties!
 
en als je via het interne ipadres via de verkenner wilt inloggen gaat dat wel?
 
en als je via het interne ipadres via de verkenner wilt inloggen gaat dat wel?

Hoe doe ik dat dan??

Via Google Chrome gaat het dus gewoon wel. Ik typ dan in de url balk het IP adres en ik krijg dan de webinterface te zien waarna ik gewoon kan inloggen.
 
verkenner openen en dan in de zoekbalk het adres typen.
 
verkenner openen en dan in de zoekbalk het adres typen.

Moet ik dan niet 2x \\ voor het ip adres typen? Dus bv \\192.168.2.200

Als ik dat doe krijg ik de melding dat ik geen netwerk toegang heb.

Type ik alleen het IP adres in, dan wordt mijn standaard browser geopend en kan ik via de webinterface inloggen.
 
Laatst bewerkt:
Via de verkenner zie ik onder Netwerk wel mijn My Cloud staan als MYCLOUDEX2ULTRA. Dubbelklik ik daarop dan wordt mijn gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd. Ik type dan mijn gebruikersnaam (nico) in + wachtwoord en het inlogscherm wordt weer opnieuw geopend, maar nu hoef ik alleen een wachtwoord in te geven. Gebruikersnaam is dan veranderd in NICKS-PC\nico.

Heeft het iets te maken met een domeinnaam?
 
morgen op mijn werkplek kan ik voor je kijken daar heb ik ook een wd nas staan met windows 7.
Thuis is het apple met synology.
 
morgen op mijn werkplek kan ik voor je kijken daar heb ik ook een wd nas staan met windows 7.
Thuis is het apple met synology.

Sorry voor de wat late reactie. Ben benieuwd hoe het bij jou op je werkplek staatingesteld. Bedankt alvast!
 
Niemand die mij met dit probleem kan helpen???

Wat een ellende is dat toch met Windows! :evil: Krijg met mijn Windows 7 PC geen toegang tot mijn eigen share op de WD NAS. Via mijn Windows 10 laptop is het geen probleem.

Hoop op een antwoord voor dit probleem.
 
Hoi,

Ik heb dat probleem ook, via Chrome kan ik gewoon inlggen maar via IE lukt dat niet.
Via mijn werk heb ik begrepen dat IE nogal moeite heeft met IP adressen van Cloud opslag, ik gebruik voor de toenadering nu alleen Chrome nog, en dat werk prima...en ooh ja, ik werk ook nog met Win7.
 
Hoi,

Ik heb dat probleem ook, via Chrome kan ik gewoon inlggen maar via IE lukt dat niet.
Via mijn werk heb ik begrepen dat IE nogal moeite heeft met IP adressen van Cloud opslag, ik gebruik voor de toenadering nu alleen Chrome nog, en dat werk prima...en ooh ja, ik werk ook nog met Win7.

Gewoon inloggen via een willekeurige browser gaat bij mij wel. Dat is niet het probleem wat ik heb.

Ik wil vanuit de Windows verkenner naar mijn WD Cloud kunnen gaan. Zodra ik dan dubbelklik op mijn WD Cloud (genaamd MYCLOUDEX2ULTRA) moet ik inloggen. Ik vul dan gewoon mijn gebruikersnaam in met bijbehorend wachtwoord en krijg dan opnieuw een scherm waar ik weer gevraagd wordt in te loggen. Dit probleem heb ik dus met mijn desktop PC waar nu Windows 7 op draait. Via mijn laptop met Windows 10 heb ik geen problemen met inloggen. Heb echt geen enkel idee waarom het niet werkt????

Knipsel1.JPG

Knipsel.JPG

Knipsel3.JPG
 
Laatst bewerkt:
Je kunt er voor kiezen om bij de gebruikers van de NAS een gebruiker met de naam "Iedereen" toe te voegen, wellicht niet de meest elegante manier maar het werkt wel.
Ooit heb ik eens een handleiding van een forum geplukt, zie bijlage, waarin precies staat uitgelegd, incl. screenshots, hoe je dat doet bij verschillende Windows-versies, incl. Linux.
Op de NAS deze gebruiker aanmaken in het gebruikers-beheer-panel en deze gebruiker de rechten toewijzen die je wilt....
 

Bijlagen

  • Guide - How to Share folders.pdf
    381,3 KB · Weergaven: 485
Dat is inderdaad vreemd, je zou direct toegang moeten krijgen. Ik kan kijken of ik morgen iemand op mijn werk kan benaderen die er meer van weet.

Excuus voor mijn late reactie.

Had u nog navraag kunnen doen op uw werk?
 
Je kunt er voor kiezen om bij de gebruikers van de NAS een gebruiker met de naam "Iedereen" toe te voegen, wellicht niet de meest elegante manier maar het werkt wel.
Ooit heb ik eens een handleiding van een forum geplukt, zie bijlage, waarin precies staat uitgelegd, incl. screenshots, hoe je dat doet bij verschillende Windows-versies, incl. Linux.
Op de NAS deze gebruiker aanmaken in het gebruikers-beheer-panel en deze gebruiker de rechten toewijzen die je wilt....

Bedankt voor de uitleg. Ik kan dit wel eens gaan proberen.
 
Eindelijk opgelost! :)

Ik heb eens alle Windows updates binnengehaald en na een herstart nog eens geprobeerd. Nu werkt het wel! Problem solved!
 
Kijk wat updates opleveren...jij blij, wij blij...tja, dan vraagt men zich nog af waarom in Win 10 de updates gepushed worden...
Succes ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan