geluid blijft hangen in windows 10 op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

djeric

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2006
Berichten
955
hallo mijn laptop "toshiba portege r700" met geluidskaart type m2794D op windows 10 64 bits geeft veel problemen.

het geluid hangt na 10 min in software programma's voor muziek.
o.a. dj muziek programma's (voor radio uitzendingen - sam broadcaster) maar ook op windows media player loopt hij na zo 10 min vast.

het vreemde van alles is, het syteem wel werkt. ik kan de muis en/of andere (mail) programma's gewoon openen en ermee werken.
de drivers zijn geupdated en keer verwijderd geweest.

keer op keer komen er 2x high definition audio-apparaat in de lijst te staan bij de hardware.
meer details vind hij niet.
piriform speccy zegt: playback devices: m2794D
dxdiag zegt: hardware id: HDAUDIO\FUNC_01&VEN_10EC&DEV_0269&SUE

zie bijlage voor overige details:


iemand enige oplossing? ik kamp hier al heel wat maanden mee, en heb geen benul wat ik nog kan doen?
 

Bijlagen

  • audio1.jpg
    audio1.jpg
    86,1 KB · Weergaven: 104
  • audio2.jpg
    audio2.jpg
    37 KB · Weergaven: 91
Je hebt een extra beeldscherm hia hdmi aangesloten?
 
Ja dat zeggen ze snel daar. Rechtermuisknop werkt ook niet, installatie ongedaan maken. Heb je een schone installatie gedaan van windows 10 of is dit een upgrade versie.
 
Laatst bewerkt:
Het zal toch aan de drivers voor dit model liggen ben ik bang. Geüpgraded naar win10 en toen begonnen de problemen?
http://win10upgrade.toshiba.com/swupdate/modellist.aspx?region=TEG&lang=en&country=GB
Model staat er niet bij. :/
Ook zijn er geen win 10 drivers voor te vinden:
http://www.mytoshiba.com.au/support/computers/portege/r700/pt310a-066011/download?os=33

gekke is hij wel up to date is, de juiste drivers heeft en alles naar behoren draait.
het gaat om vastlopers niet om GEEN geluid.
problemen zijn sinds ik deze laptop hebt ontvangen. ook op windows 7 draait hij slecht. (zelfs slechter)
volgens internet is eht echt geen oude laptop, zit zelfs een mooi i7 processor in.

windows 10 heeft al sinds het bestaan volgens mij weten geluids problemen gehad en 10000e mensen klagen erover.
ik hoop iemand toch nog passende oplossing heeft. want helaas via usb ander geluids kaartje gaat hem ook niet worden door te weinig vermogen en aansluitingen.

anyway tnx, voor mee denken.
 
Ja dat zeggen ze snel daar. Rechtermuisknop werkt ook niet, installatie ongedaan maken. Heb je een schone installatie gedaan van windows 10 of is dit een upgrade versie.

upgrade, rest me idd ik ook schone installatie wil uitvoeren.
maar helaas... windows 10 is pas gratis als men upgrade vanuit 7 of 8

maar laat me niet kennen, als gevorderde ict gebruiker lukt het me wel.
vind het vreemd dat het geluid hangt, terwijl het allemaal werkt.
wat ik het aller gekste vind is er te veel audio devices ontdekt zijn in de hardware, lijkt me ook niet geheel normaal.

betreft: ingebouwde webcam, externe beeldscherm (tv) & een laptop speaker setje zit aangesloten waar e.v.t geluid van af kan komen.
ik zou t kunnen testen door alle apparaten af te koppelen en windows op kale start installeren.
 
Bij www.realtek.com kun je driver vinden die ook voor Windows 10 is.

Het gaat namelijk om een Realtek HD audio apparaat waar je de driver kunt downloaden op deze link .

Tijs.
 
windows 10 is pas gratis als men upgrade vanuit 7 of 8
Indien er nu Win 10 op draait kun je gewoon een schone her-installatie doen, dat heeft niks met "gratis" te maken.
Met Win 10 wordt er een digitale vingerafdruk van de systeemhardware gemaakt en opgeslagen of de servers van Microsoft dus als je schoon installeert en er is een werkende internetverbinding woordt er automatisch geactiveerd.
 
Je beeldscherm heeft waarschijnlijk ook luidsprekers.
Die m2794D is die beeldscherm (LG?) wat je als extra apparaat ziet.
Je zou link van dnties kunnen proberen.
Voor elk hardware hoeft echter nog geen (goed werkend) software (driver) te zijn. :/
Hierdoor kan na verloop van tijd de boel er mee ophouden.
 
Laatst bewerkt:
Bij www.realtek.com kun je driver vinden die ook voor Windows 10 is.

Het gaat namelijk om een Realtek HD audio apparaat waar je de driver kunt downloaden op deze link .

Tijs.

deze wil ik idd ook proberen. bedankt :thumb:

wat ik ondertussen hebt gedaan:

orgineel de windows 10 op schone installatie uitgevoerd.
hierna weer het zelfde probleem, dde muziek slaat vast na zo 5 min.

ik ging eens nadenken... ik heb maar 2 usb poorten op de laptop, maar heb er 6 nodig.
ik heb tevens te weinig hardeschijf ruimte.
daarom zit er via usb een externe hardeschijf waar ik mijn muziek op hebt staan, en de programma's vanuit installeer.

nu heb ik geprobeerd de muziek programma + muziek standaard op mijn "c" schijf te zetten en vanuit daar alles testen.
tot nu toe loopt hij 15 min zonder vastloper.

ik stel vast hier het probleem dus aanwezig is!
mijnhardeschijf is te langzaam voor de usb poort !?!
anyway, dat meten we eens onderzoeken via nieuw topic... of iemand komt enige oplossing?

bedankt allen die overigens hebben gereageerd voor de hulp:thumb:
 
Heeft niks met de snelheid van je HDD te maken, je usb-poorten kunnen de gevraagde stroom niet leveren.
Wat je dus moet doen is alle usb randapparatuur zoals ext. HDD, etc aansluiten op een zgn. "aangedreven" usb-hub ( verdeler ).
Dat is een usb-verdeler met eigen stroomvoorziening in de vorm van een adaptertje...daarmee is je probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Zoiets dus: aangedreven usb hub.jpg
 
Heeft niks met de snelheid van je HDD te maken, je usb-poorten kunnen de gevraagde stroom niet leveren.
Wat je dus moet doen is alle usb randapparatuur zoals ext. HDD, etc aansluiten op een zgn. "aangedreven" usb-hub ( verdeler ).
Dat is een usb-verdeler met eigen stroomvoorziening in de vorm van een adaptertje...daarmee is je probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Zoiets dus: Bekijk bijlage 294067

ok top! weer wat geleerd. :thumb:

tevens zie ik de laptop nu al 2½ uur zonder vastloper doorgaat. het ligt dus wel degelijk aan de externe hardeschijf te langzaam gevoed wordt.
top, bedankt nogmaals.
 
Heeft niks met de snelheid van je HDD te maken, je usb-poorten kunnen de gevraagde stroom niet leveren.
Wat je dus moet doen is alle usb randapparatuur zoals ext. HDD, etc aansluiten op een zgn. "aangedreven" usb-hub ( verdeler ).
Dat is een usb-verdeler met eigen stroomvoorziening in de vorm van een adaptertje...daarmee is je probleem naar alle waarschijnlijkheid opgelost.
Zoiets dus: Bekijk bijlage 294067


precies deze ook gekocht, en tot nu toe lijkt eht gewoon goed te lopen zonder vastlopers. :thumb: :D
 
Mooi, probleem uit de wereld dus.
Veel plezier ermee weer :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan