Films vanaf externe schijf afspelen via Plex/Chromecast.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jessy27

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Berichten
1.019
Goedemiddag,

Ik ben na de aanschaf van Chromecast bezig met de installatie van Plex. Ik zit nu in de server setup. Ik heb de mappen afbeeldingen en muziek die op mijn laptop toegevoegd aan de bibliotheek. Mijn films en series staan op een externe harde schijf. Hoe kan ik deze toevoegen aan de bibliotheek? Moet deze dan altijd aan de laptop hangen als ik iets wil kijken op mijn tv?
 
Maak een nieuwe bibliotheek, geef deze naam en blader dan naar de betreffende map op je externe HD om de films die daar staan aan de bibliotheek toe te voegen. Je kan meerdere mappen aan een bibliotheek toevoegen. Dat gaat dan alleen om de gegevens, niet om de fysieke bestanden.

Doe dat voor de series qua naamgeving op deze manier voor een mooi resultaat in Plex:
Serie.JPG
Plaats ook een plaatje van de serie in portrait mode in die map en noem deze Folder.jpg

Een Plex bibliotheek bevat alleen allerlei gegevens over een film of serie en niet de film of aflevering zelf. Dus ja, de fysieke locatie moet beschikbaar zijn. Een voorbeeld uit één van de bibliotheken van mijn Plex server. Om deze film af te spelen moet de G: schijf dus beschikbaar zijn:
Plex.JPG
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan