blanc foto's produceren voor tekst

Status
Niet open voor verdere reacties.

denetoet

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2009
Berichten
227
Hallo allemaal,

Ik voeg in mijn albums vaak ‘blanco’ foto’s toe om tekst daarop te schrijven. Bijvoorbeeld om een inleiding toe te voegen. Ik heb er al wel een stel en die heb ik gemaakt door het beeld van een weggegooide foto zeer klein - bijna onzichtbaar - te maken en heel helder (- geloof ik, lang geleden, ik weet niet meer precies hoe). Maar die blanco behoudt zijn datum en wil dus niet op de plaats staan waar ik hem wil hebben. Ik moet hem dan weer verslepen. Het gaat allemaal wel, maar het is omslachtig (voor bewerkingen zoals dit gebruik ik Picasa, daar kun je tekst op de blanco foto aanbrengen). Soms springt-ie dan toch weer terug.

Mijn vragen hieronder betreffen Google Fotos en Fotos van Apple - ik gebruik ze allebei:

Hoe produceer je een blanco foto?
Hoe schrijf je er tekst op met behulp van die programma’s?
Of anders: hoe schakel je de opnamedatum (in Picasa) uit?

Tussen haakjes: Ik heb vroeger wel eens geprobeerd een foto van een wit blad te maken, maar dat wordt zonder een speciale installatie echt niks.

Jullie weten wel een oplossing denk ik! Alvast bedankt! Dirk
 
Ik begrijp niet echt het probleem wellicht, maar een blanco foto kan je maken met ieder tekenprogramma zoals Paint, Paint.Net, Photoshop en ook IrfanView.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan