Geluid kraakt na herinstallatie windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaszz85

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Berichten
166
Beste mensen.

Het geluid van m'n PC werkt niet. Ik hoor voortdurend gekraak, geruis en niks anders.

De situatie:
Windows 7 is geherinstalleerd.

De PC:
Windows 7 64bit asus
Geluid: geen idee. Ik zie staan Realtek digital output.

De speakers:
lampje brandt,
voor en achter-ingang vd PC zelfde verhaal,
ze doen het wel als ze aangesloten zijn op bijv. de telefoon.

Graag uw hulp!
 
Geluidskaart-drivers van het moederbord installeren, deze kun je downloaden van de support-site van de moederbord-fabrikant.
 
Bekijk het volgende:
a. Start Configuratiescherm (= control.exe ) en zet de weergave op "Kleine pictogrammen" (in plaats van Categorie)
Kijk of je iets tegenkomt als Realtek (of evt. Asus) applicatie waar je de instellingen kunt gaan doen m.b.t. de gebruikte boxen, de koppeling van danwel de groene danwel de roze aansluiting voor wat betreft afspelen en/of opnemen etc.
Desnoods een schermafdruk plaatsen van welke kleine pictogrammen je daar allemaal nu kunt zien (mogelijk kunnen wij dan uitvinden welke applicatie ik hier boven bedoel (indien aanwezig, natuurlijk).
b. Bekijk ook welke opties je hebt als je dubbelklikt op het "luidsprekertje" (rechts onderaan (links naast de klok)). Desnoods ook kijken in alle keuzes die je krijgt als je rechtsklikt op dat "luidsprekertje".
c. Probeer de Windows Sound Troubleshooter. Zie de video en instructies (wel in het engels) die hier staan onder "Step 1: Using the Microsoft Sound Troubleshooter in Windows 7". Uiteraard moet je dan in Configuratiescherm (= control.exe ) de weergave weer op Categorie terugzetten (die je in a. had gezet op "Kleine pictogrammen").
d. Doe de checks etc. van deze Youtube video

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bekijk het volgende:
a. Start Configuratiescherm (= control.exe ) en zet de weergave op "Kleine pictogrammen" (in plaats van Categorie)
Kijk of je iets tegenkomt als Realtek (of evt. Asus) applicatie waar je de instellingen kunt gaan doen m.b.t. de gebruikte boxen, de koppeling van danwel de groene danwel de roze aansluiting voor wat betreft afspelen en/of opnemen etc.
Desnoods een schermafdruk plaatsen van welke kleine pictogrammen je daar allemaal nu kunt zien (mogelijk kunnen wij dan uitvinden welke applicatie ik hier boven bedoel (indien aanwezig, natuurlijk).
b. Bekijk ook welke opties je hebt als je dubbelklikt op het "luidsprekertje" (rechts onderaan (links naast de klok)). Desnoods ook kijken in alle keuzes die je krijgt als je rechtsklikt op dat "luidsprekertje".
c. Probeer de Windows Sound Troubleshooter. Zie de video en instructies (wel in het engels) die hier staan onder "Step 1: Using the Microsoft Sound Troubleshooter in Windows 7". Uiteraard moet je dan in Configuratiescherm (= control.exe ) de weergave weer op Categorie terugzetten (die je in a. had gezet op "Kleine pictogrammen").
d. Doe de checks etc. van deze Youtube video

Tijs.

Bedankt! Een heel volledige lijst. Maar helaas. Het suffe is dat in de balkjes wel groene streepjes op en neer springen. Het geluid "werkt" dus wel, maar ik hoor niks.
Stuurprogramma's zijn bijgewerkt.
En ik denk dat ik de helft vh filmpje heb gemist door gebrek aan audio..
 
Het is opgelost. Met een nieuwe geluidskaart en een driver voor windows 10 op een windows 7 computer nota bene. Maar het werkt. Houdoe allemaal!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan