Kwetsbaarheden toegang van derden cloud computing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rickjw

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2013
Berichten
139
Goedemiddag (nog) beste mensen,

Ik vraag mij af hoe het zit met alle cloud diensten, noem ze maar op....iCloud, Google Drive, Dropbox en nog duizenden.
Ik maak er zelf ook wel gebruik van, en bij sommige ben jij ook niet meer de eigenaar, maar hoe zit dit nou met de veiligheid?

Hoe kunnen hackers toch bij andermans bestanden komen? Kijk maar naar de Fappening 1/2 in iCloud, hoe kan zoiets gebeuren?
Voor mezelf wil ik een onderzoek hiernaar doen, maar dit gedeelte vind ik lastig.

Wellicht dat iemand mij een duidelijk antwoord kan geven.

Bedankt!

Rick
 
Dat is een eindeloze discussie en er zijn snel honderden artikelen (voorbeeld) op Google over dit onderwerp te vinden. Je hebt 'deskundigen' en die verdedigen de veiligheid natuurlijk en aan de andere heb je de praktijk en daar blijkt keer op keer dat het zo lek is als een mandje. Wie zouden er daar op de eerste plaats belang bij hebben?

Als je de artikelen leest dan zijn er mensen die schrijven en geloven dat als je zaken op een bepaalde manier uitvoert de veiligheid zelf onder controle hebt en kunt houden. Dit is volstrekte onzin, een volledige overschatting van eigen kennis en handelen. Het getuigt van een grote naïviteit.
 
Leesvoer genoeg over te vinden. Ik stel voor dat wij geen samenvatting van het internet over dit onderwerp gaan maken, maar dat jij je in dit onderwerp verdiept en dan hier de gerichte vragen stelt die overblijven. Kunnen wij namelijk ook gericht antwoord geven?
 
Alle veiligheid valt of staat bij de zwakste schakel in de keten van veiligheid, meestal is dat de 'mens' :)

Ik zou je een heel technisch verhaal op kunnen gaan hangen over internet veiligheid en beveiliging, maar denk dat je dan al gauw verdwaald :)

Maar, dat je de veiligheid zelf in de hand hebt, door bepaalde handelingen op een bepaalde manier uit te voeren, is een fabeltje ...
 
Bedankt voor de reacties. Graag lees ik jullie wél technische uitleggen!

Dank
 
Clouddiensten hebben de volgende nadelen (de voordelen zal ik niet noemen, want daar wordt u dagelijks mee bekogeld door de cloudaanbieders):
- vertraging van de PC door het permanente synchroniseren
- afhankelijk van de beschikbaarheid van internet. Geen internetverbinding=geen bestanden.
- grote bestanden vragen grote bandbreedte en die is er niet altijd en zo wel dan is dat duur.
- als bescherming tegen randsonsoftware ongeschikt daar alles dat bereikbaar is met de pc ook mee besmet wordt (cloudaanbieders willen nog al eens roepen dat een backup maken naar de cloud een goeie bescherming is, maar dat is dus niet zo)
- alles dat op/via internet opgeslagen wordt is te hacken en vroeg of laat gebeurt dat ook. Dus uw gegevens zijn niet veilig.
- u kunt er nooit 100% zeker van zijn dat de cloudbeheerder altijd even netjes/zorgvuldig met uw gegevens om gaat.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat je het graag leest, maar dit is een forum met vrijwilligers. En persoonlijk voel ik weinig behoefte om de vrijelijk verkrijgbare informatie op internet speciaal voor jou te gaan overtypen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan