foto's bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

loopkevers

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Berichten
22
Hallo allemaal,
Op een lokale schijf heb ik digitale foto's opgeslagen volgens jaartal in vele mappen. Ik ben die in Windows Live Photo Gallery beginnen te bewerken. Ik klik op een bestand dat verschillende foto's bevat en zie de foto's verschijnen. Ik klik op de foto die ik wil bewerken. Deze komt in het groot op het scherm en dan klik ik links boven op " bewerken, ordenen en delen. Opnieuw komen alle foto's van het bestand te voorschijn, maar degene die ik aangeklikt had, is te herkennen omdat hij nu blauw omrand is. Nu klik ik op deze omrande foto en hij kan bewerkt worden. Zo verloopt het normaal.
Maar nu doet zich het volgende voor. Wanneer ik nu op "bewerken, ordenen en delen" klik, komen niet meer alle foto's van het bestand te voorschijn waartoe de aangeklikte foto behoort, maar steeds de foto's van een ander bestond. Ook wanneer ik andere bestanden open en een foto in dat bestand wil bewerken, steeds komen die foto's van dat bestand te voorschijn. Ook het verwijderen van die map foto's die steeds te voorschijn helpt niet. Ik krijg dan het bericht: Photo Gallery kan en map niet vinden.
Hoe is dit op te lossen?
Loopkevers
 
Ik heb de indruk dat bibliotheekfunctie en het werken met de fysieke bestanden in Windows verkenner de oorzaak is. Ik werk nooit met bibliotheken want dat geeft vaak verwarring. Ik weet niet of je alle mappen dan opnieuw door Windows Live Photo Gallery kunt laten scannen om een juiste bibliotheek opbouw te krijgen. Je kunt ook proberen vanuit de werkelijke map in Verkenner te gaan (be)werken. Het zijn maar ideeën, want ik werk zelf niet met die software.
 
foto's scannen

Bedankt voor uw tip i.v.m. Bibliotheek functie. Hiermee was ik naar de hoofdmap bibliotheek gaan kijken en in de submap afbeelding zag ik dat alle bestanden waarvan ik foto's bewerkt had hier opgeslagen werden. Ook al was er van het bestand maar één foto bewerkt toch stond gans de map met al haar foto's er. Ik heb die gekopieerde, overbodige, opgeslagen mappen verwijderd en alles werkt terug normaal. Was dit de oorzaak ? Ik weet het niet.

Loopkevers
 
Ik kan dat niet beoordelen. Wat ik wel weet is, dat je altijd zelf moet weten waar je bestanden in werkelijkheid fysiek staan. Dus niet alleen administratief (bibliotheek). Je moet de tree/mapstructuur van je eigen schijf kennen. Maak altijd minimaal twee back-ups op twee verschillende externe HDD's. Je kunt dan altijd herstellen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan