Iemand nog gewoon werkende XP?

Status
Niet open voor verdere reacties.

GW2

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2012
Berichten
556
Begin haast wat van te denken. Xp hield op, zelf probeerde gewoon door, maar na crash en twee cd's die wilden installeren, ook over, op w8. Vandaag idee om van oude cd's image kopie te maken, denk misschien manier om lees fouten te herstellen, door bv extra traag kopiëren. Bijde cd's lopen toch vast, beetje raar alleen. De één op 47 en ander op 48 %. Is mogelijk dat microsoft gewoon dingen op afstand onklaar kan maken? Gewoon 30% ofzo, zodat niet teveel opvalt? Of ben ik gek! Hp past ook je firmware aan, om zelf gevulde inkt patroon te niet werkend te krijgen..

ps Een cd is oem voor ander moederbord, kans dat die daarom niet werkt?
 
Laatst bewerkt:
Hallo, Er zullen nog sporadisch goed werkende XP zijn, maar XP is helemaal uit de tijd. Updates komen niet meer. Wordt niet meer ondersteund
 
Lol, paranoïde.........
Microsoft interesseert XP helemaal niets meer en doet er ook niets meer mee.

Harde schijf al onderworpen aan een chkdsk /r?
Lijkt mij een hardware probleem.
 
Het eten wordt niet zo heet gegeten als het wordt opgediend GW2. De affaire van de inktpatronen was spectaculair maar toch een vergissing en lang niet op alle printers van toepassing.

Een CDRom branden vraagt buffer ruimte en de computer is misschien niet snel genoeg daarmee of er is onvoldoende vrije ruimte. Probeer ook eens een ander brand programma zoals CDBurnerXP. Dat is een eenvoudig gehouden programma wat het moet kunnen. Het werkt onder alle Windows versies.

Een cd is voor een moederbord, kans dat die daarom niet werkt?
Het maakt niet uit wat er op staat, u kan er altijd een .iso image van maken. Wees er op verdacht dat oude computers wel eens I/O (Input Output) problemen krijgen. Dan merk je daar meestal niets van totdat je een groot programmapakket installeert of de computer veel te doen geeft. Echter, u heeft pas Windows 8 nog geïnstalleerd. Zijn er verder wel geschikte Windows 8 drivers voor deze computer zoals grafische en moederbord of chipset drivers?
 
Microsoft kan (op afstand) geen gebrande of geperste CD onklaar maken.
Gebrande CD's hebben sowieso niet het eeuwige leven, dus ik vermoed dat het maken van een image niet mogelijk is vanwege de leeftijd en/of blootgesteld aan licht of te hoge temperaturen of krassen.

[Ik ga er hier vanuit dat het inderdaar om gebrande CD's gaat, dus niet originele geperste.]

Tijs.
 
Mijn virtuele XP machine met de laatst beschikbare updates speelt CD's en DVD's nog steeds prima af.
DVD-XP.jpg
 
Laatst bewerkt:
Deze wat vergeten, had wel de pc in partities. Wat crashes en ander gedoe ondertussen. Misschien dat poging nog eens van komt. Bedankt eerst maar!

Ps Zelf of iemand anders een opmerking van mij verwijderd hier? Niet om 't er om te doen ofzo, maar meende haast zeker.
 
Laatst bewerkt:
GW2 zei:
Ps Zelf of iemand anders een opmerking van mij verwijderd hier? Niet om 't er om te doen ofzo, maar meende haast zeker.
Er zijn door mij 3 berichten samengevoegd maar je hebt die samengevoegde berichten zelf verwijderd.

Dit bericht is verwijderd door GW2.
 
Leuk, die (veel te late) toevoeging in de startposting dat het OEM cd's van XP betreft. :mad:

Het kan makkelijk zijn dat dat installatie cd's zijn die unattended installatie doet, en (omdat bijvoorbeeld de harde schijf van een andere grootte is dan verwacht) vanwege andere hardware vastloopt.

Als je hier op het forum zoekt naar winnt.sif dan vind je postings van mij hier over. In essentie komt het erop neer om een nieuwe cd te maken op basis van zo'n OEM cd maar dan zonder winnt.sif zodat er geen unattended zaken worden gedaan. Hierbij kan nLite helpen, vooral om die nieuwe cd opstartbaar te maken etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ja, ik. Maar de bedoeling is dan dat dit gewoon een interessant iets wordt. Dat betekent verder niets moeilijks. Maar het verbetert de sfeer. Een type hands-off mentaliteit.

Heb jij een XP licentie? Het gaat om een versie die niet toestaat dat er een nummer ingevoerd wordt ergens. Deze versie is aangepast kennelijk met het doel en de reden en het probleem dat jij in de eerste post noemt.

Betekent dat, dat het op dit forum niet is toegestaan om het erover te hebben?

Ik heb drie PC's waar ik allemaal XP op heb staan. Omdat: in feite laat je je in de maling nemen als je niet zoiets hebt. Hoewel het niet moeilijk hoeft te liggen. Zelfs zover als geen xp of vista in gebruik. Toch is dat ondertussen ook zo.

Bij mij is er ook weleens een foutmelding. Maar dat doet niet veel. En/of is soms ook opeens weer weg na even zien wat mijn laatste meer geavanceerde systeemwijziging was. (Bijvoorbeeld een SSD tweak programma uitvoeren. Die allemaal van die aparte dingen gaat doen). Misschien overschat jij jouw foutmelding wel.
 
Werd hier wat gezegd over opstartbaar maken, maar krijg 'm niet goed gekopieerd in eerste plaats al, dus "nog" niet echt aan de orde, volgens mijn (zeg maar niks als ik er naast zit, want ga kappen iig voor nu met dit). En ook verhaal over nummer intypen of niet, gaat ook wat langs me heen, maar met deze cd-rom, moet wel gewoon sleutel ingevoerd.
 
Mee eens dat als de inhoud van de XP installatie-CD niet (goed) leesbaar/kopieerbaar is het ophoudt m.b.t. die CD. Zoals eerder gemeld verouderen gebrande CD's na verloop van tijd, dus mogelijk is dat de oorzaak (naast evt. krassen etc.)

Tijs.
 
Vraag mij überhaupt af waarom je nog met XP wilt werken.
Ik hoop echt dat je je bankzaken hier niet mee aan het doen bent.

Neem Win 7. Ben je in ieder geval wat veiliger ;)

Enne, paranoia? Dit is het bericht wat MS zelf geeft, dus je bent gewaarschuwd!
https://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsxp/

Microsoft is gestopt met de ondersteuning van Windows XP. Je ontvangt geen maandelijkse updates meer voor Windows XP en daarmee loop je een risico. Microsoft adviseert daarom om niet meer online te gaan met je Windows XP computer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan