vista update

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvbaal

Gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Berichten
568
Ik probeer vista te updaten maar hij blijft uren zoeken naar updates. Is het misschien zo dat je vista niet meer kunt updaten. Ik moet zeggen dat ik al heel lang vista niet meer heb bijgewerkt.

groetjes
Juul
 
Dat is de basisondersteuning, de jean. Daarmee wordt bedoeld dat er sinds april 2012 geen nieuwe features of verbeteringen zijn aangebracht in Vista.
Beveiligingsupdates zou je echter nog moeten krijgen tot 11 april 2017. Dan pas stopt namelijk de uitgebreide ondersteuning: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

Wanneer Windows Update niet meer goed werkt bij Vista, is het vaak een heel gedoe om dat weer te repareren. Misschien wordt het ook om andere reden tijd om uit te zien naar een ander besturingssysteem. Gaten in de beveiliging van Vista zullen immers na 11 april 2017 niet meer gedicht worden. Over minder dan een maand is het al zo ver. De aangetroffen gaten zitten vaak in alle versies van Windows. Ze worden dan nog wel gerepareerd (gedicht) voor Windows 7, 8.1 en 10, maar niet meer voor Vista.
 
Hallo Juul,

Probeer de reparatietool System Update Readiness voor Windows Vista, die Microsoft ter beschikking stelt. Controleer anders de beveiligde systeembestanden met de opdracht "sfc /scannow" Hier is een uitleg.

Microsoft servers zijn vaak overbelast en gecrashed door onvoldoende bandbreedte heb ik de indruk.

Het heeft dan geen zin om zelf te proberen het probleem te verhelpen. Onwillige updates, wanneer je weet welke, kunnen vaak worden geïnstalleerd wanneer je die zelf download bij Microsoft. Een complete update met "zoeken naar updates" kan misschien via WSUS, wat aanbiedt om allerlei belangrijke updates off-line te installeren. http://www.wsusoffline.net

WSUS pretendeert nieuw geïnstalleerde Windows versies en Microsoft Office snel van een aantal belangrijke updates te voorzien en zo gemakkelijk op een "aanvaardbaar beveiligingsniveau" te brengen zonder Internetverbinding. Op hun site zijn lijsten te vinden van wat WSUS allemaal niet installeert maar, zoals gesuggereerd, zal de site van Microsoft ineens veel beter kunnen reageren. Na het weekend bijvoorbeeld.

www.wsusoffline.net - Update Microsoft Windows and Office without an Internet connection

Vista is niet zomaar onveilig en beveiligingslekken vinden ze vaak vooral in functies die niemand gebruikt. Van wat ik weet; netwerken en besturing op afstand. Zelf sta ik meestal niet te juichen wanneer ik de toelichting van updates en servicepacks lees. Verbeteringen zijn dan marginaal aan het worden.

Dit gezegd hebbende: Internet Browsers zullen geen updates meer uitbrengen voor klanten die Vista draaien. Zo brokkelt het vertrouwen natuurlijk wel verder af.

https://support.microsoft.com/nl-nl...sing-the-dism-or-system-update-readiness-tool
 
Laatst bewerkt:
Dat is de basisondersteuning, de jean. Daarmee wordt bedoeld dat er sinds april 2012 geen nieuwe features of verbeteringen zijn aangebracht in Vista.
Beveiligingsupdates zou je echter nog moeten krijgen tot 11 april 2017. Dan pas stopt namelijk de uitgebreide ondersteuning: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/13853/windows-lifecycle-fact-sheet

Wanneer Windows Update niet meer goed werkt bij Vista, is het vaak een heel gedoe om dat weer te repareren. Misschien wordt het ook om andere reden tijd om uit te zien naar een ander besturingssysteem. Gaten in de beveiliging van Vista zullen immers na 11 april 2017 niet meer gedicht worden. Over minder dan een maand is het al zo ver. De aangetroffen gaten zitten vaak in alle versies van Windows. Ze worden dan nog wel gerepareerd (gedicht) voor Windows 7, 8.1 en 10, maar niet meer voor Vista.

idd !
 
Heel hartelijk dank voor jullie reactie. Ik weet nu wat mij te doen staat, een ander besturingssysteem lijkt mij na alles gelezen te hebben het beste.

groetjes
Juul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan