PC valt uit bij bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

Deparis

Gebruiker
Lid geworden
18 apr 2013
Berichten
80
Hi!

Ik heb een backup PC met daarop Windows XP. Als ik nu de PC opstart dan loopt hij door naar
het bureaublad om vervolgens compleet af te slaan.. beeldscherm zwart, ventilators uit.
Ik kan de PC vervolgens weer starten.. en dan gebeurt het bovenstaande weer. keer op keer.

Heeft iemand dit ook wel eens gehad en wat kan de oorzaak ervan zijn?

mvg
 
Start hem eens in Save mode. Blijft hij dan wel aan?
 
Hi Honourable Senior Member,

net geprobeerd maar dan slaat hij al uit vóór het bereiken van het bureaublad..

mvg
 
Dan zou ik hem toch eens open maken en de koeling schoonmaken. Het lijkt erop dat hij tijdens het starten al zodanig warm wordt dat hij zichzelf uitschakelt om ervoor te zorgen dat de boel niet verbrand.
 
Laatst bewerkt:
Wil niet veel zeggen, maar wel vragen wat je er nog allemaal mee doet.
Anders wordt het tijd om Windows 7 erop t zetten.

Windows Xp wordt al heel lang niet meer ondersteund, sinds 2014 niet meer. Dus ga je er mee het internet op, dan kan je wel hele vervelende dingen verwachten.
https://www.microsoft.com/netherlands/windows/windowsxp/
 
Hi

Hij wordt alleen gebruikt voor backups geen internet.
Zeer bedankt voor de tips... ik ga eens een serieus inwendig onderzoek toepassen.
 
Het BIOS batterijtje kan deze soort van problemen geven wanneer het leeg is. Selecteer eerst Standaard Waarden als de 3 Volt batterij er uit is geweest en nieuw geplaatst.

Bij safe mode kan je vaak selecteren "laatst bekende werkende configuratie."

Voer de CDRom van XP eens in en kijk of deze automatisch fouten repareert. Zo niet dan vanaf de prompt van Herstel chkdsk uitvoeren om het Bestandssysteem te controleren en sfc /scannow voor controle van beveiligde systeembestanden.

Ben een fan van XP en kan mij niet voorstellen dat er zo veel gevaar is maar browsers ondersteunen het niet en dat is dan wel lastig. Soms heb je het nodig voor drivers en bepaalde programma's. Waarom zou je een oude computer van een duur besturingssysteem voorzien. Iedereen weet toch wel van de hoed en de rand...
 
Welnee, hoe kom je bij ruzie?? Nee hoor, echt niet. Ik hou niet van ruzie ;)
Maar als iemand denkt dat iets niet kwaad kan terwijl de halve wereld weet hoe het zit, dan vind ik dat best naïef.
 
DOS werd door Microsoft officieel op toneel ter grave gedragen. Er klonk nog een smeekbede en dat was dat. Zo gaat een besturingssysteem dus dood. :cool:
 
DOS is gewoon overgegaan in de command line interface van Windows. Leeft als nooit tevoren.
 
Ik ben blij dat iemand kan bevestigen dat DOS in de hemel opgenomen is. :thumb: Het is niet de prompt in Windows.
 
In contrast to the Windows 9x series, the Windows NT-derived 32-bit operating systems developed alongside the 9x series (Windows NT, 2000, XP and newer) do not contain MS-DOS as part of the operating system, but provide a subset of DOS emulation to run DOS applications and provide DOS-like command prompt windows.

Symantec raadt het gebruik met WXP af. Ik heb XP zelf nog lang gebruikt met een internetverbinding en geen problemen ondervonden maar een maand geleden heb ik de kabel er uit gehaald. Het is allemaal veel te langzaam geworden en de hard- en software te oud. Het is ook allemaal USB 2.0 en dat is tergend langzaam.
 
Waarom zou je een oude computer van een duur besturingssysteem voorzien.

Gegeven haar avatar verbaast het me dat Femke dit niet genoemd heeft, maar Linux is gratis en kan, afhankelijk van de distributie natuurlijk, prima overweg met tragere hardware.

XP wordt trouwens ook een duur geintje als je door een beveiligingslek ransomware oploopt en moet betalen om je backup weer terug te krijgen. Een besturingssysteem gebruiken dat al geruime tijd geen beveilingsupdates meer heeft gehad is vragen om problemen, zeker als je het aan het internet hangt.
 
Laatst bewerkt:
Gegeven haar avatar verbaast het me dat Femke dit niet genoemd heeft, maar Linux is gratis en kan, afhankelijk van de distributie natuurlijk, prima overweg met tragere hardware.
Omdat k soms aanvoelt dat ik dat juist niet moet opperen ;)

Heel vaak gehad,komt zij weer aan met Linux.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan