schrik mij rot wanneer ik in mijn geschiedenis van vandaag kijk.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

wijsgierigaagje

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
24
Beste experts,

Vanochtend keek ik in mijn geschiedenis van vandaag. Zie ik allerlei programma's waar ik niet op geweest ben. Ook hoor ik voortdurend geluiden van spelende kleuters in een klasje (?).
Wat kan dat voor nieuw fenomeen op mijn computer zijn?
Ik heb AVG als virusscanner maar ik weigerde hun opdringerige firewall, waar AVG mij ongevraagd iedere dag aan herinnert.
Is er een goede gratis firewall welke u mij kan aanbevelen? Ik denk namelijk dat ik die wel nodig heb om alleen op mijn computer te kunnen en 'mogen' werken.

Dank voor uw reactie en eventueel uw advies.

w.
 
Een nieuw WiFi wachtwoord opgeven en met letters, cijfers en tekens. Bij het inbreken op een WiFi netwerk worden wel eens methodes gebruikt die het wachtwoord onthullen, daarom eens kijken of het Internet via een draad beter werkt. Dit is vooral van belang wanneer u sites zou hebben bezocht terwijl de computer uit stond.

Draai AutoRuns van Sysinternals. Hiermee ziet u alle programma's die op de computer worden opgestart. Kijk zeker in de categorie Browsers. Onbekende namen zal u moeten opzoeken met Google maar de bijzonderheden staan meestal bij de eerste zoekresultaten. Dubbelcheck op nut en noodzaak en reputatie want het is wel eens gissen. Maak aantekeningen over welke processen in de lijst u vertrouwd, zodat de controle de volgende keer sneller gaat.

Als de besturing van de computer kan zijn overgenomen dan moet u zeker ermee rekening houden dat er daarna ook andere malware kan zijn geïnstalleerd en moeten wachtwoorden van accounts weer worden veranderd.

Klik niet zomaar wat aan, kijk van welk adres e-mail komt en neem een virusscanner die ook op Internet beschermd. Blokkeer advertentieservers (niet op Helpmij.nl) en scripts op pagina's met bijvoorbeeld Adblock Plus en NoScript.
 
Dank

@manamana,
Ik ben uit de problemen nadat ik een tune up gedaan heb.
Dank voor de reactie.
@Ronaldino,
Ook mijn dank voor de reactie. Probleem lijkt opgelost.
@Alfred 2
Ook zeer bedankt voor de moeite.
Voor het geval ik weer met zulke 'fiemels' op de computer te maken krijg, zal ik uw aller adviezen in mijn documenten plaatsen.
Goed weekend!
w
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan