dropdown menu + voorgedefineerde 2e box maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

waarom

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2006
Berichten
37
Beste,

Allereerst dank voor de tijd om mijn vraag te lezen. Wellicht een voor de hand liggende maar voor mij een groot vraagteken.

Ik heb een invulbare PDF gemaakt met velden echter heb ik nu een keuze box nodig met daarin 3 opties. Vervolgens wil een 2e box welke reageert op de keuze in de eerste box. Dit 2e "veld" moet een vast veld zijn met vaste tekst dus hierin hoeft geen keuze gemaakt te worden maar moet dus pas zichtbaar worden aan de hand van de keuze in box 1.

ik vermoed na wat zoeken op het internet dat er een klein java scriptje aan te pas moet komen of is het simpeler en wellicht ingebouwd in Adobe Acrobat Pro DC ?

Alle hulp is welkom !

Alvast dank.

Leon.
 
Zoiets?
 

Bijlagen

  • test pdf.pdf
    987,6 KB · Weergaven: 232
Hoi,
Stap 1
Plaats een dropdown en textbox op uw formulier
Stap 1.png
Stap2
Bij de eigenschappen van uw dropdown onder opties
Vul bij item in wat er in de dropdown moet verschijnen en bij exportwaarde wat er in de textbox moet verschijnen
druk op toevoegen.
Doe dit 3 maal voor uw drie keuzes en bijhorende text
Als je zoals in mijn vb als eerste keuze niets wilt hebben begin je als eerste keuze in het vak Item met een spatie en druk op toevoegen
Als je klaar bent vink onderaan Geselecteerde waarde direct doorvoeren aan en klik in de itemlijst op de keuze waarmee je wilt beginnen. (in het vbtje met niets)
Druk op sluiten
Stap 2.png
Stap 3
Ga naar de eigenschappen van het tekstveld, tabje Bereken
Kies aangepast berekend script en druk op Bewerken.
Stap 4
Vul volgende code in (pas eventueel de naam van de dropbox aan)
Code:
event.value = this.getField("[COLOR="#FF0000"]Dropdown1[/COLOR]").value;
Druk op ok en sluiten
Klaar
Stap 4.png
Hopelijk is het zo duidelijk.
 
Beste gast0660,

GELUKT !
Echter, ik wil in één veld (na de optie keuze, nog tekst aan kunnen brengen..dat lukt ook echter als ik dan buiten het veld klikt, verdwijnt mijn ingegeven tekst weer.
Jij nog een suggestie in deze ?

dank voor je geduld alvast ! :thumb:
 
Ja hoor.
Jij nog een suggestie in deze ?
Dit moet je ergens instoppen
Code:
if(event.willCommit == false) {

this.getField("Text1").value = event.changeEx;

}
En dit moet je ergens uithalen
Code:
event.value = this.getField("Dropdown1").value;
Vooraleer ik terug plaatjes ga maken mag je zelf eens op zoek, had je maar van in het begin de juiste vraag moeten stellen:p:eek:
Tip: het is te vinden in het PDfje
 

Bijlagen

  • test1 pdf.pdf
    987,7 KB · Weergaven: 132
Ja hoor.

Dit moet je ergens instoppen
Code:
if(event.willCommit == false) {

this.getField("Text1").value = event.changeEx;

}
En dit moet je ergens uithalen
Code:
event.value = this.getField("Dropdown1").value;
Vooraleer ik terug plaatjes ga maken mag je zelf eens op zoek, had je maar van in het begin de juiste vraag moeten stellen:p:eek:
Tip: het is te vinden in het PDfje



Geweldig ben je ! puur uit nieuwsgierigheid, waarom dient de code nu bij de dropdown ingegeven te worden en niet meer bij het tekstveld?
Mijn dank is GROOT.
 
Mooi zo:thumb:
Met de code in het tekstveld verplicht je het tekstveld om de exportwaarde van de dropdown aan te pakken.
(zoiets van, hier heb je je waarde daarmee moet je het doen, niet zeuren:))
Met de code in de dropdown neem je de verplichting van de tekstbox weg en zeg je gewoon tegen de dropdown plaats de exportwaarde in de tekstbox. Gezien er geen verplichting op de tekstbox zit kan je nog extra tekst toevoegen.
Suc6
 
Mooi zo:thumb:
Met de code in het tekstveld verplicht je het tekstveld om de exportwaarde van de dropdown aan te pakken.
(zoiets van, hier heb je je waarde daarmee moet je het doen, niet zeuren:))
Met de code in de dropdown neem je de verplichting van de tekstbox weg en zeg je gewoon tegen de dropdown plaats de exportwaarde in de tekstbox. Gezien er geen verplichting op de tekstbox zit kan je nog extra tekst toevoegen.
Suc6
 
Ok:thumb:
Suc6

Dag Dothciejack...voor als nog draait de bewerkbare pdf met dropdown prima..echter, NIET op een tablet (windows) met de laatste Adobe reader versie. hier kan men namelijk niet de pencil vinden om bijv. nog een handtekening toe te voegen. Dit is 1. echter heb ook nu een 2e uitdaging... Op een Ipad, (dus idd IOS) vervallen de dropdown menu's. Hoe ver gaat jouw kennis inzake deze 2 nieuwe uitdagingen ?

Alvast dank !
 
Hoi,
De code die adobe gebruikt is Java.
Java draait op zo ongeveer alles, alleen niet op Ipad.
Dit zijn de letterlijke woorden van Steve Jobs:
Java's not worth building in.
Aan beide zaken kan ik niets veranderen, helaas.
Nu weet ik dat bepaalde browsers een plug in hebben.(o.a Firefox) In hoeverre het werkt??? (zelf geen ervaring mee)
Wat de windows tablet betreft, als de tablet op intel draait zou je normaal geen probleem mogen ondervinden, Als het AMD is kan het zijn dat je op zoek moet naar een aangepaste reader in de windows store.(meer weet ik er ook niet van)
 
Hoi,
De code die adobe gebruikt is Java.
Java draait op zo ongeveer alles, alleen niet op Ipad.
Dit zijn de letterlijke woorden van Steve Jobs:

Aan beide zaken kan ik niets veranderen, helaas.
Nu weet ik dat bepaalde browsers een plug in hebben.(o.a Firefox) In hoeverre het werkt??? (zelf geen ervaring mee)
Wat de windows tablet betreft, als de tablet op intel draait zou je normaal geen probleem mogen ondervinden, Als het AMD is kan het zijn dat je op zoek moet naar een aangepaste reader in de windows store.(meer weet ik er ook niet van)

Dag gast0660, wederom dank voor je reactie..het niet kunnen vinden van het "pencil" was dat in de laatste versie van adobe acrobat deze iets beter verstopt was dan in een vorige versie, dus uiteindelijk gelukt ! Vwb de Java code op IOS, het is niet anders...
 
Nieuwe uitdaging...gast0660

Na een succesvolle eerdere beantwoording op mijn vraag heb ik er nog één, welke je hopelijk wil bekijken..

Heb nu een verzendknop aangemaakt met daarin een verwijzing naar een mailto adres..echter, in het zelfde formulier is er een textbox opgenomen voor een "eigen" email adres. Nu zou ik automatisch, dit email adres onder de verzendknop willen krijgen in de CC balk.

Is dit in het programma te linken of..dmv een script ??

Alvast dank. !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan