Ikonen in de taakbalk niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Berichten
1.233
De laatste dagen heb ik vaak het volgende fenomeen: de ikonen in de taakbalk zijn niet zichtbaar.
Als ik echter rechts klik op de naam van een programma in het startmenu: staat daar "Van de taakbalk losmaken", dus alsof ze getoond worden.
Als ik de PC herstart is het probleem opgelost, maar dat is wel een omweg... Iemand raad?
 
Icoontjes niet zichtbaar op de taakbalk

heb je al eens geprobeerd om via "Uitvoeren", je windows explorer op te starten "Explorer.exe"; als dit geen soelaas biedt kan je ook eens proberen om het commando "sfc /scannow" te runnen via het Dos prompt venster (wel de optie opstarten als administrator gebruiken):eek:
 
Windows explorer opstarten via "Uitvoeren" helpt niet. Wat het tweede betreft: het is mijn privé PC, ben dus normaal administrator, maar toch krijg ik de melding dat ik administrator moet zijn. Wat bedoel je met de optie "opstarten als administrator"? Waarvoor staat "sfc"?
 
voor je het sfc commando uitvoert toch even proberen via je startmenu het programma van taakbalk losmaken uit te voeren en achteraf opnieuw aan taakbalk vastmaken proberen. Als dat niet helpt, rechts klikken op de startknop links onderaan en de optie "Opdrachtprompt (administrator" aanklikken; je krijgt het vertrouwde dos prompt venster te zien, daar type je sfc + entertoets.
Het commando sfc staat voor System file check, gaat al je systeem files bekijken en indien er problemen zijn gaan die opnieuw ingesteld worden. Is ook handig om de aan/uit knop op je aanlogvenster opnieuw tevoorschijn te toveren bijvoorbeeld.
 
Die scan uitgevoerd (sfc/scannow)
Corrupte files gevonden, maar konden niet alle gerepareerd worden.
Resultaat zou staan in cbs.log, maar noch de PC, noch ikzelf vinden dat bestand.
Hopelijk is hetgeen het probleem veroorzaakt wél gerepareerd
 
Je kan het CBS logbestand terug vinden onder C:\Windows\Logs\CBS (check op datum !)
Daar kan je dan gaan in scrollen om te zien wat er allemaal is gewijzigd of hersteld werd
 
Je kan het CBS logbestand terug vinden onder C:\Windows\Logs\CBS (check op datum !)
Daar kan je dan gaan in scrollen om te zien wat er allemaal is gewijzigd of hersteld werd

Had het toch gevonden, op een andere plaats. Had mijn bericht geëditeerd en kopie van cbs.log toegevoegd maar is blijkbaar mislukt: bestand te groot...
 
Laatst bewerkt:
Het is niet de bedoeling van Shippy dat wij voor jou CBS.log gaan doornemen, maar dat jij dat doet. CBS.log kan 2 GB groot worden...
Bovendien staan daar meer dingen gelogd dan alleen jouw (laatste) sfc /scannow actie(s)...

Overigens is de door Shippy aangegeven map wel degelijk de map waar CBS.log (standaard) staat, dus apart dat jij 'm ergens anders gevonden hebt (of mogelijk het je nu het verkeerde bestand bekeken). Uiteraard moet daarvoor dan wel Windows op de C: schijf zijn geïnstalleerd (zoals 'standaard is'), niet op een andere schijfletter.
Mogelijk gebruik je CCleaner etc. om dergelijk log-bestanden standaard op te ruimen(?)

Tip: Begin onderaan in CBS.log voor de laatst gelogde actie(s) en blader dan terug naar het begin van de logging waar het je nu om te doen is. Overal staat een tijd + datum stempel bij, dus erg moeilijk is dat niet.
Tip2: hier staat waar je naar zou kunnen kijken in CBS.log. Dat het voor Vista is maakt verder niet veel uit, want latere Windows versies schrijven op dezelfde manier hun informatie erin.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Dnties,

In het verleden is het al gebeurd dat men me hier na voorlegging van een probleem om een logfile te plaatsen, vandaar... En ook omdat ik niet weet hoe het te interpreteren (ga wel je link eens bestuderen, maar dan weet ik nog niet wat ik ermee aan moet :(
Is "maar" 6 MB :)

Wat locatie betreft: had niet goed gekeken, mijn C-station heet ook "Windows" en recht onder C staat ook een map "Logs". Maar snel gezien, wou dus de post editeren en dat is mislukt.

ik heb alle hier vernoemde suggesties gevolgd maar zonder resultaat :(
 
Probeer dit:

Rechts onderin (naast de tijd en datum) zie je een icoontje met "meldingen"

Als je hier op klikt verschijnt onderin deze pop-up een overzicht met een aantal instellingen.

Waarschijnlijk staat je computer ingesteld op "tabletmodus"

Als je op dit icoontje klikt, wijzigt de instelling van je windows 10 en heb je je oorspronkelijke iconen terug!
 
Het gebeurt maar af en toe, raar. PC staat niet op tabletmodus.
Als het probleem zich nog eens voordoet zal ik dat eens controleren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan