Windows 10-licentie gekoppeld aan Microsoft-account

Status
Niet open voor verdere reacties.

McMeller

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 apr 2007
Berichten
1.524
Afgelopen week hielp ik een kennis met het installeren van Windows 10 binnen Parallels Dekstop op zijn Mac.

Hij had nog een licentie voor Windows 7. Deze heb ik eerst geïnstalleerd en vervolgens bijgewerkt naar Windows 10.

Vervolgens, voor het idee en omdat het tien minuten tijd vraagt, een schone installatie van Windows 10 gedaan in een nieuwe virtuele computer. Het lukte toen niet om te activeren omdat de licentie aan andere hardware gekoppeld zou zijn. Dit zal veroorzaakt zijn door het aanmaken van een nieuwe virtuele computer.

Ik heb hetzelfde nog eens gedaan maar nu ingelogd met zijn Microsoft-account voordat ik Windows 10 opnieuw installeerde. In eerste instantie kreeg ik dezelfde melding maar nu kreeg ik de mogelijkheid om aan te geven dat de 'hardware' gewijzigd was en ik de licentie wilde overzetten. Het apparaat werd daarmee vervangen.

Hieruit maak ik op dat de Windows-licentie via de apparaten aan een Microsoft-account wordt gekoppeld. Graag wil ik hier nog wat achtergrond over weten. Is het dankzij die koppeling mogelijk om een licentie toe te wijzen aan een willekeurig ander apparaat met Windows 10? Hoe steekt de theorie hierover in elkaar?

Kortom, ik heb al een beetje in de gaten hoe dit werkt wil het graag helemaal begrijpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan