Entity framework MYSQL connectie

Status
Niet open voor verdere reacties.

EdjeCageman

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2011
Berichten
273
Goedenavond mensen,

Ik ben bezig een entityframework-connectie aan het opzetten. Maar ik ontvang de volgende foutmelding:

An exception of type 'System.Data.SqlClient.SqlException' occurred in EntityFramework.dll but was not handled in user code

Additional information: Er is een netwerkfout of een exemplaarspecifieke fout opgetreden tijdens het maken van verbinding met SQL Server. De server is niet gevonden of is niet toegankelijk. Controleer of de exemplaarnaam correct is en of in de instellingen van SQL Server externe verbindingen zijn toegestaan. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Kon geen verbinding met SQL Server openen)

Code:
            using (var ctx = new Database.Context("server='mysql5.servernaam.nl';database=dbnaam;uid=Usernaam;pwd=*********;"))
            {
                Database.DTO.DTOContact dto = new Database.DTO.DTOContact()
                {
                    mailaddress = "test",
                    message = "test",
                    name = "test",
                    send = false,
                    subject = "test"
                };

                ctx.Contact.Add(dto);
                ctx.SaveChanges();

Mijn app.config ziet er als volgt uit:

Code:
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<configuration>
  <configSections>
    
    <section name="entityFramework" type="System.Data.Entity.Internal.ConfigFile.EntityFrameworkSection, EntityFramework, Version=6.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b77a5c561934e089" requirePermission="false" />
  <!-- For more information on Entity Framework configuration, visit http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkID=237468 --></configSections>
  <entityFramework>
    <defaultConnectionFactory type="MySql.Data.Entity.MySqlConnectionFactory, MySql.Data.Entity.EF6" />
    <providers>
      <provider invariantName="MySql.Data.MySqlClient" type="MySql.Data.MySqlClient.MySqlProviderServices, MySql.Data.Entity.EF6, Version=6.9.9.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d"></provider>
      <provider invariantName="System.Data.SqlClient" type="System.Data.Entity.SqlServer.SqlProviderServices, EntityFramework.SqlServer" />
    </providers>
  </entityFramework>
<system.data>
    <DbProviderFactories>
      <remove invariant="MySql.Data.MySqlClient" />
      <add name="MySQL Data Provider" invariant="MySql.Data.MySqlClient" description=".Net Framework Data Provider for MySQL" type="MySql.Data.MySqlClient.MySqlClientFactory, MySql.Data, Version=6.9.9.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=c5687fc88969c44d" />
    </DbProviderFactories>
  </system.data></configuration>

Nu zit ik er al een tijd tegenaan te coderen maar ik kom er niet uit wat hier fout gaat.
 
Lijkt mij dat je MySql server geen externe connecties toe laat.
Heb je al eens geprobeerd met een lokale (localhost) MySql server?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan