wifi cam batterij tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Docwell

Verenigingslid
Lid geworden
2 jan 2001
Berichten
247
Goedemiddag,

Sinds enige jaren gebruik ik een tablet continue als monitor voor mij wificam via de App uCareCam.

De tablet staat steeds aan de lader en dit gaat altijd goed.

Nu trekt de app als het ware de tablet leeg en wordt niet bijgeladen.

De lader is in orde : als ik de app stop, laadt hij keurig de tablet weer op.

Wat gaat hier fout ?

Vriendelijke groeten

Jos
 
Uit je verhaal zou ik concluderen dat het energieverbruik tijdens het gebruik van de app de hoeveelheid die de voeding van de tablet kan leveren overstijgt, zodat effectief er geen energie in de accu geladen kan worden.

Vraag je je eens af of je met een krachtiger (nieuwe) tablet dit probleem mogelijk niet zou hebben en/of informeer/kijk of er ondertussen een 'lichtere' versie van uCareCam beschikbaar is.

Tijs.
 
Hallo

De lader is in orde : als ik de app stop, laadt hij keurig de tablet weer op.

Wat gaat hier fout ?

Jammer genoeg geen vermelding merk/typenr/ouderdom toestel.

Zo sluit je misschien specifiek voor u nuttige info uit.... , persoonlijk weet ik graag over wat we spreken.

Desondanks toch een poging ...

Defekte/versleten batterij , die feedback terug geeft naar het motherboard om de laadstroom te beperken. (wordt te warm??)

Defekte , te lange (overgangsweerstanden ??) u.s.b. kabel.

Vervuilde mini/micro u.s.b. connectoren op toestel (stof ???)

Defekte lader (uitgedroogde condensatoren door ouderdom) , waardoor deze de hogere vereiste laadstroom niet meer kan leveren als app draait ???

Oplaadcommunicatie tussen lader en tablet die niet klopt ...

D+ en d- datalijnen wordt bij veel merken kortgesloten , of er zit een weerstand tussen.

Apple zet een spanning op deze beide datalijnen om de laadstroom te definieren.

Dit is nuttig om een duidelijk zicht te krijgen op wat verkeerd loopt / wat er momenteel gebeurt :


http://www.benl.ebay.be/itm/152223410393?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

http://www.benl.ebay.be/itm/172475397369?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Mocht al het bovenstaande voor u chinees zijn ... , niet zelf aankomen , maar laten uitvoeren door iemand met meer ...

Hopelijk heb jij , of iemand die dit ooit mocht lezen , iets aan deze info.

Peter
 
Hallo Jos, Iets met de (automatische) helderheid van de getoonde beelden of hogere resolutie of meer te zien op het scherm?

Anders zou ik letten op het dataverkeer. Als de WiFi verbinding goed is dan hoeft data maar één keer te worden verzonden maar dat gaat anders en met veel meer moeite wanneer er een stoorzender is of de router zwaarder wordt belast met andere WiFi verbindingen. Er zijn apps voor het vinden van vrije kanalen maar Bluetooth heeft haast de zelfde frequenties. Kies eens een ander kanaal.

De lader is in orde : als ik de app stop, laadt hij keurig de tablet weer op.

Dat klinkt op zich niet zo heel wetenschappelijk. Desondanks probeer activiteiten te beperken door bijvoorbeeld meldingen uit te schakelen en updaten niet toe te staan. Doe de tablet eens helemaal uit en weer aan. Voor de app wordt gestart kan je misschien in Taakmanager > Geheugenbeheer geheugen vrijmaken, veel processen worden dan gestopt. Met Google zal je vinden welke apps heel erg actief zijn maar helemaal niets voorstellen. Gebruik voor het onderzoek ook de app CCleaner. Er zijn zo veel achtergrondprocessen dat het best kan zijn dat de batterij zwaarder wordt belast wanneer je geen interactie meer hebt en ze actiever zijn.

Batterijen worden natuurlijk slechter, vooral bij het op 100 procent houden zoals kennelijk bij jou. Beter af en toe volledig opladen maar bewaren bij, naar verluidt, 74 procent is beter. Lithium batterijen hebben elektronica die groepen cellen weer leeg maakt wanneer er eentje te vol wordt. Er is dus weinig of niets van te maken hoe dat laden gaat. Misschien komt er meer marge wanneer Bluetooth en GPS uitgeschakeld staan. Anders toch een andere lader gaan proberen of nieuwe batterij bestellen. Voor mijn Samsung Galaxy Tab 3 10.1 was een originele accu Euro 18,99 via bol.com. Aan laad stekkers is trouwens te voelen hoe warm ze worden, dus hoe veel dat ze aan het werk zijn. Groet. Alfred
 
probleem opgelost

Probleem opgelost.
Ik gaf ongewild verkeerde info : de tablet laadde nauwelijks meer op (ook zonder de app actief) : een nieuwe lader met 2 amp ipv 1 loste het probleem wél op
(tóch een beetje moeie accu wellicht ?)

Dank voor jullie meedenken
 
Anders toch een andere lader gaan proberen of nieuwe batterij bestellen.

Ik hield er al rekening mee.
Mijn Samsung Galaxy 10.1 lader is 5 Volt en ook 2 Ampère. Het loopt dus wel los met de luiheid van het tablet maar laders kunnen goed verslijten, ik heb ze wel eens met ontplofte condensatoren en deze was continu in gebruik. Met een multimeter kan je het voltage meten, natte vinger werk maar bij een 5 Volt lader zijn ze slecht met 4 en sterk met 6.

Succes en graag gedaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan