PC stopt na 1 sec met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmo68

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2017
Berichten
2
Hallo,

Ik heb een probleem met het opstarten van mijn pc (ca. 4 jaar oud en draait bijna dag en nacht).
Wat is er gebeurd?
Afgelopen weekend stond er 's ochtends een foutmelding zoals je die wel eens krijgt, zoiets als: "..fout opgetreden, pc opnieuw opstarten" wel stond dat in een ietwat vreemd uitziend scherm met lage resolutie. Dus aangeklikt en ontbijten.

Uurtje later was de pc nog steeds aan het processen dus ik heb een harde reset gegeven door de startknop lang in te drukken en daarna opnieuw de pc aan te zetten.

Toen bleek dat de ventilatoren wel begonnen te draaien, maar direct daarna werd het opstarten afgebroken, de fans stopten en even later probeerde de pc het opnieuw.
Dit bleef lang zo doorgaan: iedere keer even draaiende fans en weer stoppen. Een groot probleem dus.

Wat heb gedaan?
Alles volledig stofvrij gemaakt (was hard nodig)
Alle aansluitingen losgekoppeld van het moederbord
Alle stekkers er een voor een weer in gestopt en aangezet: steeds zelfde probleem.
Nieuwe voeding gekocht en vervangen: zelfde probleem.
Knoopcelbatterij vervangen op het moederbord: geen effect.

Wat kan ik nog meer doen? Moederbord vervangen?
Kent iemand dit probleem? Alvast bedankt voor jullie hulp!
 
Met helemaal kaal opstarten beginnen, dus alleen met CPU en de koeler, voeding en systeemspeaker, bios beeps bij booten?
Zo ja, 1 reepje geheugen erin en die eventueel wisselen, bios beeps?
Zo, videokaart erin plaatsen, bios beeps?
Zo ja welke.
Merk en type moederbord opgeven.
 
De 1 seconde aan en meteen weer uit kan ook getriggered worden door thermische -en stroombeveiliging.

Check dus ook even of je koeler nog wel vast zit en/of er ergens geen fout in de kabels zit etc.
 
Met helemaal kaal opstarten beginnen, dus alleen met CPU en de koeler, voeding en systeemspeaker, bios beeps bij booten?
Zo ja, 1 reepje geheugen erin en die eventueel wisselen, bios beeps?
Zo, videokaart erin plaatsen, bios beeps?
Zo ja welke.
Merk en type moederbord opgeven.

Hey!

Vanmorgen even geprobeerd wat je al voorstelde. Er waren inderdaad bios beeps te horen bij het opstarten zonder RAM. Daarna geprobeerd met 1 RAM reepje erin, en dat hield de PC aan het draaien. Ik ga nu wat verder onderzoeken met een scherm eraan, om te zien wat hij weergeeft.

Mochten er zich andere problemen voordoen, zal ik het hier weer berichten.

Inmiddels is gebleken dat het probleem is opgelost. Alles doet het weer, maar de koeler aan de achterzijde van de kast vertoonde kort wat trager draaien, dus die ga ik vervangen.

Heel erg bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan