Kan niet driver updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wardjemaas

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
14
ik probeer al een tijdje mijn Intel Celeron CPU G1620 2.70 GHZ te updaten maar ik krijg steeds de zelfde error als ik de installatie probeer te openen.
ik krijg dan het bericht "deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten".
De versie die ik nu heb is 6.3.9600.16384.
Alleen de Intel site verteld mij dat versie 15.33.43.4425 de nieuwste is.
https://downloadcenter.intel.com/do...ows-10-and-Windows-7-8-1-15-33-?product=71073
Kan iemand mij hier mee helpen?

Bedankt,
Gr Ward
 
Het lijkt mij een hele andere nummering. De eerste cijfers betekenen de belangrijkste veranderingen. Heeft u de driver oorspronkelijk via de fabrikant van het moederbord?

Draait u precies de juiste Windows versie;

Microsoft Windows 7
Microsoft Windows 8.1
Microsoft Windows 10

En kiest u dan de goede, 32 of 64 bits, versie? Het gaat om Windows.

Bij de uitgave opmerkingen (in de .pdf) op die pagina, lees ik dat de fabrikant van de computer/moederbord inderdaad deze driver kan aanpassen aan eigen behoefte of specifieke situatie en dat de driver daar in dat geval niet op installeert. Voor de juiste en voor hun aangepaste driver moet je dan daar zijn:

"Additional Changes:
On some PCs, the computer manufacturer might customize the Intel graphics driver to change features, incorporate customizations, or make other changes to the graphics driver software. Intel® Graphics Drivers downloaded from the Intel Web site will not install on such systems and will generate errors."

Op het moederbord staat de type aanduiding meestal in witte letters en cijfers tussen de sloten. Ik leest het bovenaan bij Open Hardware Monitor en zo zijn er ook systeem informatie tools.
 
Laatst bewerkt:
De grafische driver die Lange Pier bedoelt is hier rechtstreeks te bereiken.

Inderdaad zou je vermoeden dat de GPU wordt ondersteund door de driver die gelinkt is in de startposting.
Ik zou zélf een poging doen via de Intel Driver Update Utility (IDUU).

Verder geldt het verhaal van Alfred 2 m.b.t. customizations van Intel onderdelen door hardware fabrikanten.
Ik zou wel eens de hardware ID willen zien van de grafische chip:
1. Open Apparaatbeheer (= devmgmt.msc )
2. Klik daar de grafische GPU sectie open en dubbelklik op de grafische chip. Ga naar tabblad Details, kies Hardware ID uit het pull-down menu en kopieer de bovenste (Hardware ID-)waarde die teruggemeld wordt. Plak die in je volgende posting.

Vermeld ook het moederbordfabrikant en productaanduiding van het moederbord.

Dan nog een paar zaken:
a. Als je een grafische insteekkaart hebt dan wordt de onboard GPU op het moederbord (normaal gesproken) uitgeschakeld vanuit de BIOS, zeker bij oudere moederborden (zoals jij hebt). Er is dan helemaal niets te updaten qua Intel onboard GPU, omdat die dan is uitgeschakeld.
b. Mocht het toch de onboard GPU op het moederbord betreffen, dan kun je evt. hier kijken áls de melding overeenkomt met 1 van de 2 (ENG) varianten die daar genoemd worden om handmatig de driver te updaten/installeren ipv. via het installatie-hulpprogramma. Dit gaat dan dus via Apparaatbeheer. Vergelijkbare instructie staat ook hier.
Je hebt daarvoor de XXXXX.zip variant van de driver nodig, zoals (o.a.) hier uitgelegd.
Voorbeeld: Uitgaande van de link helemaal bovenaan mijn posting deze zip-variant van de driver voor Windows 32-bit danwel de zip-variant van de driver voor Windows 64-bit, wat (na acceptatie van de voorwaarden) weer resulteert in win32_153339.zip (32-bit variant) danwel win64_153339.zip (64-bit variant)
De driver-installatie zal dan de juiste driver matchen met de hardware (ID) zoals vermeld in het XXXXXXX.inf bestand van de driver(s), vandaar dat het handig kan zijn om die Hardware ID te hebben, zodat je zelf vooraf kunt zoeken of je (uitgepakte) drivers hebt (gedownload) die die Hardware ID effectief bevatten. Overigens zoek je dan doorgaans niet op de hele Hardware ID maar alleen het PCI\VEN_XXXX&DEV_YYYY gedeelte, omdat het SUBSYS_ZZZZ gedeelte doorgaans niet vermeld/gebruikt wordt in .inf bestanden.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan