oil paint in photoshop / grafische kaart schiet te kort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kim1982

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2006
Berichten
138
Hallo Allemaal,

Ik kom er niet uit, wie wilt mij helpen?

Ik kan OIL PAINT in PS CC niet gebruiken... ik snap alleen helemaal niets van grafische kaarten? Wie wilt met mij meekijken:

de eisen : https://helpx.adobe.com/photoshop/kb/photoshop-cc-gpu-card-faq.html


en dit zijn mijn gegevens , zover ik ze kan vinden:

grafische kaart.png

Heb ik inderdaad een te oude ? verkeerde grafische kaart om deze optie te gebruiken of zie ik iets anders over het hoofd?

mvg kim
 
Hallo,
De 600 serie moet goed genoeg zijn voor deze functies, desondanks kan het zijn dat;

1) De grafische driver niet geïnstalleerd is, dan schuiven de vensters moeilijk en scrollen pagina's schokkerig.

2) De driver niet geschikt is voor het besturingssysteem of verouderd. Hiervoor gaat u naar de site van Nvidia en zoekt u uw grafische kaart of chipset bij Support en Drivers. Let even op het verschil tussen 32 en 64 bits Windows versies.

3) Binnen het dan aanwezige stuurprogramma (rechtsklik op het bureaublad en kies NVIDIA Control Panel) kan u kiezen tussen Kwaliteit en Snelheid, maak hiertussen eens een duidelijke keuze. Kies ook de voor de monitor voorgeschreven resolutie en verversingsfrequentie en 32 bits kleuren. Bij de 3D opties moet 3D ingeschakeld staan.

Welke Windows versie heeft u?
 
hi alfred, wat fijn dat je de moeite hebt genomen om te reageren.
Ik heb windows 10
ik zal dus nu naar de site van Nvidia moeten , ik ga opzoek !
 
als ik op automatisch zoeken klik, bij drivers, zegt de site dat ie de laatste versie van JAVA oppert... is dit juist?
of ben ik dan bezig met iets heel anders ?
 
Er is een kleine Java toepassing nodig die Nvidia op de computer zet. Zij geven deze aanwijzingen om het daarna weer te verwijderen:

Can I remove NVIDIA GPU Reader from my system?

Yes the NVIDIA GPU Reader can be removed from your system at any time. Follow the steps below.

Select Start Menu
Go to Control Panel
Select the JAVA icon
Under the General tab VIEW the Temporary Internet files
Select GPU Reader and select Delete

Vul gewoon de lijst daar onder in op http://www.geforce.com/drivers voor "GT 635" De drivers voor 32 bits en 62 bits Windows zijn de zelfde: GeForce Game Ready Driver - WHQL Version: 381.65 - Release Date: Thu Apr 06, 2017

Dit biedt ook het Control Panel waar u alle instelling kunt maken, zoals genoemd in post 2.

Desondanks zijn grafische chips van Nvidia en anderen ook geplaatst op grafische kaarten van andere merken! Wanneer u zo een grafische kaart heeft dan zal er op de site van deze leverancier mogelijk een geschiktere driver aangeboden worden. Het is een kwestie van proberen en vergelijken van de uitgifte datum. Een kleiner bedrijf zal niet steeds drivers gereed hebben voor de nieuwste besturingssystemen maar het is de moeite om te kijken naar het merk kaart en dan naar die site te zoeken. Installeer geen drivers van driver sites omdat deze meestal waardeloos zijn en je niet weet wat het is.
 
Ah mooi. Een soortgelijk programma dat ook effecten heeft is The Gimp. Daar zijn veel plug-ins voor te downloaden en er zijn tutorials voor, zoals op YouTube. Succes
 
huh, het was blijkbaar eenmalig ? kan dat ook? met ene foto werkte het perfect...
nu bij de volgende foto, werkt het niet meer, krijg ik weer een foutmelding wat betreft drivers :(

ik ga gimp ook eens bekijken ;)
 
Schijf vol of te veel tijdelijke bestanden, virtueel geheugen misschien te klein?

Wees er bij Windows 10 op verdacht dat de automatische driver update functie aan staat en een oude driver terug geïnstalleerd kan worden. U had kennelijk ook een andere driver. Dus wanneer het probleem voortduurt, dan kijken of bij Apparaat beheer, onder Grafische adapters bij Eigenschappen, nog steeds de driver versie zoals gedownload staat (381.65).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan