Kopie audio cd werkt niet op CD speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sickbock

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2012
Berichten
39
Ik heb een audio CD gekopieerd m.b.v. CDburner XP. Wanner ik de kopie op mijn PC bekijk staat er gewoon een audio CD (cda) op. De kopie laat zich echter niet afspelen op mijn CD speler. OP mijn PC kan ik hem wel gewoon beluisteren. Heeft iemand een idee?
 
Heb je al vaker dit merk en type schijfje gebruikt én op deze wijze (zelfde programma dus, een audio kopie gemaakt) en werkte het toen wel op de CD speler?
 
Is de CD na het branden wel afgesloten?
 
En op welke snelheid is die CD gebrand? Sommige gewone CD spelers hebben nog steeds moeite met audio CD's die niet op 1x snelheid zijn gebrand.
 
Aanvulling, niet alle cd spelers slikken gekopieerde/zelf gebrande cd's.
Kijk daarvoor eens in de manual.
 
Een paar antwoorden:
Ik heb wel eerder dit type schijfjes gebruikt en gekopieerd en afgespeeld op mijn CD speler, Ik had daarvoor echter een ander brandprogramma "Nero". Op mijn nieuwe PC heb ik echter geen "Nero" meer geïnstalleerd staan, vandaar mijn overstap naar CD burner XP.
De CD is na het branden wel afgesloten.
De brandsnelheid is 48x.
Zoals uit het voorgaande blijkt slikt mijn CD speler wel gekopieerde CD's
Ik heb inmiddels ontdekt dat de gebrande CD's op een andere CD speler wel afgepeeld kunnen worden.
 
Dan lijkt het er toch een beetje op dat die ene speler moeite heeft met dit merk en type CD op deze vrij hoge brandsnelheid met dít brandprogamma. Branden met een veel lagere snelheid wil dan ook nog wel eens oplossing bieden. (zoals ook al eerder aangegeven)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan