error

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berendbotje

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2006
Berichten
451
Als ik mijn pc uitzet,blijft de aan/uit knop branden en gaat niet automatisch uit. Ik moet hem met de hand uitzetten. Als ik hem opnieuw aanzet ,krijg ik de melding van ...error 0135 CPU Fan Failure.En als ik vervolgens op F2 druk dan doet hij het weer. Ook als ik hem van uit de " öpnieuw opstarten " positie wil aanzetten doet hij het ook niet. Wie weet hier een oplossing voor. Ik heb een windows 10
 
Probeer eens de pc volledig stroomloos te maken, dus:
schakelaar op de voeding ( indien aanwezig ) van 1 op 0 zetten, 220V snoer verwijderen en vervolgens een paar keer op de Aan - / Uit-schakelaar drukken zodat alle reststroom verdwijnt.
Daarna 220V weer aansluiten, schakelaar van 0 op 1 zetten en proberen of het over is.

Helpt dat niet, dan kast openmaken, de connector van de processor-koeler even losmaken, koeler schoon blazen met perslucht, connector weer aansluiten en opnieuw proberen..
 
Ik heb de stroom er helemaal af gehad en van alles geprobeerd maar het werkte niet. De kast durf ik niet los te maken omdat ik er geen verstand van heb,en dus blijf ik er af.Ik ga dus maar een deskundige bellen die dit voor mij op kan lossen. Ik bedank je wel voor het antwoord dat je gegeven hebt.
 
Gelukkig zit je in een omgeving waar nog voldoende lokale computerwinkels aanwezig zijn dus dat scheelt.
Het kan ook zijn dat de pc-koeler dusdanig stoffig is dat hij niet op gang wil komen...
Als betreffende ventilator niet vervangen hoeft te worden zouden de kosten hiervoor mijns inziens de € 30 niet mogen overschrijden..
Succes, ik hoop dat ze het snel en voor een fatsoenlijk bedrag voor je kunnen oplossen. :thumb:
 
Stekker uit het stopcontact en de kast gewoon openen.
Allemaal koud watervrees. Anders kan u wat kennis vergaren op YouTube want daar doen ze het u op video graag voor.

Een computer moet af en toe gecontroleerd worden want het zijn echte stofzuigers. Daarvoor kan je het echt niet telkens weg gaan brengen. De ventilator moet u even tegenhouden wanneer u stofzuigt. Blazen bevalt mij trouwens beter. Voordat u alles van het moederbord afzuigt: gebruik een kwastje.

Ik zou meteen naar de connector van de processor ventilator gaan en kijken of deze nog goed op het contact gedrukt zit.

Waarom zou u op F2 drukken? Bij het opstarten kom je zo vaak in de BIOS of Setup van de computer. Als in de Setup gaan uw probleem telkens verhelpt dan is misschien het 3 Volt knoopcel batterijtje leeg. Bij de Action vijf voor een euro geloof ik. Niet op het moederbord laten springen wanneer u het klemmetje van de houder aan de kant prikt. Na de plaatsing van de batterij eerst naar de BIOS gaan bij het opstarten en hier Standaard Waarden selecteren. Ga dan opstarten en in de BIOS de waarden naar wens invullen. Misschien staat er ook wel waar de aan en uit knop voor dienen moet. Uw probleem zal wel zijn dat de gegevens over of de fan wel draait niet meer goed doorkomen. Bij een lege batterij komt soms een melding over Standaard Waarden en soms klopt de systeemtijd en datum ook niet meer. Ik kan niet zeggen of er dan bij het afsluiten iets niet goed gaat.

Controle van de batterij is vrij standaard als er opstartproblemen zijn. 3 Volt is dubbel zoveel stroom als in een penlight batterij. Een gewone batterijmeter, bij Action ook maar voor anderhalve Euro, moet dus heel ver uitslaan.
 
Laatst bewerkt:
De computerwinkel kwam ook niet uit het prbleem. De pc wordt nu opgestuurd naar de fabrikant Dus gaan we maar afwachten . Bedankt in ieder geval voor jullie reacties.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan