aanvullende software

Status
Niet open voor verdere reacties.

San1

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2010
Berichten
227
Ik heb een microsoft lifecam hd5000
Deze heeft het goed gedaan, maar werkt nu niet optimaal. Ik krijg soms geen beeld. Ik heb windows 8.1 en ik heb gelezen, dat er aanvullende software is vereist voor een optimale werking.
Deze aanvullende software kan ik echter niet vinden.
Wie kan mij helpen?
 
Betreffende camera wordt alleen ondersteund onder Vista en Win 7, niet onder recentere versies van Windows maar kijk eens hier, kies de juiste driver ( 32 of 64 bit ) en kijk wat het oplevert.
Pas op voor eventueel meegebundelde "gratis" software, haal daar de vinkjes weg !
 
Zoek de verschillen................. ;) (Hint : kijk onder het 'kopje' "software en stuurprogramma's drivers" en zie daar de wonderbaarlijke verschillen in uitleg.

Nederlandstalige website : Klik
Engelstalige website : Klik

Laat ik er geen quiz van maken :

op de Engesltalige website staat : For Windows 8 and later, additional software is not required.
op de Nederlandstalige website staat: Voor Windows 8 of later is aanvullende software vereist.

Hij / zij die het begrijpt mag het zeggen..............
 
Laatst bewerkt:
Als ik de cam aanzet krijg ik ook geen preview beeld meer.
Download uit post 2 doet het niet: ik krijg de melding dat internet explorer niet meer werkt en wordt afgesloten.
 
Download uit post 2 werkt hier probleemloos ( Firefox ) dus er speelt nog een ander probleem bij jou.
Probeer eens een andere browser dan..?
 
Ook in Firefox krijg ik dezelfde melding zoals omschreven in post 4
Download lukt dus niet
 
Mogelijk zit er een update dwars die de werking van de camera frustreert.
Ik zou daarom een systeemherstel overwegen naar een datum waarop het nog wel goed werkte.
De download-link werkt hier overigens in elke geteste browser ( ook Edge van Win 10 en Opera ) dus ik heb nog steeds het idee dat er toch meer aan de hand is...

Als je even meldt welke versie ( 32 of 64 bit ) je nodig hebt wil ik dat stuurprogramma wel even voor je op Google Drive of Dropbox parkeren..?
 
Laatst bewerkt:
Driver Version: 4.25.515.0
Release Date: 2012-12-12
File Size: 9.95M
Supported OS: Windows 10 64 bit, Windows 8.1 64bit, Windows 7 64bit

Download-link.
 
@San1 : zoals je in bericht 3 kon lezen, is Microsoft het niet met zichzelf eens. Dat is mogelijk puntje 1.
Puntje 2 is dat het ding het kennelijk altijd goed heeft gedaan, maar dat er zich kennelijk een 'gebeurtenis' heeft voorgedaan waardoor 'ie niet meer goed werkt.
Je zou jezelf af kunnen vragen wélke gebeurtenis : een update van Windows, een update van Adobe Flash, een update van............ ?
Systeemherstel naar een datum dat het ding nog goed werkte is al geprobeerd?

Als dit niet lukt, dan is het "verwijderen" van het ding in apparaatbeheer natuurlijk een heel logische oplossing. Daarna wederom middels configuratiescherm eventueel geïnstalleerde software verwijderen en dan de computer opnieuw opstarten.
 
Laatst bewerkt:
Dan wordt het dus maar verwijderen ,dus :
verwijderen in apparaatbeheer --> verwijderen software--> opnieuw opstarten

Domme vraag misschien, maar hoe installeer ik dan weer op de juiste manier deze cam?
 
Ik heb geen installatie cd meer, vandaar de vraag
 
Misschien een topic starten op een ander forum omdat er misschien meer aan de hand is of is dat overbodig?
( ik heb apparaat verwijderd en opnieuw geinstalleerd (plug and play), wordt wel herkend, maar geeft nog steeds geen beeld)
 
Laatst bewerkt:
Laten we eerst eens kijken of Windows nog "integer" is:

open een opdrachtprompt (als adminstrator) en typ daar in

sfc /scannow

gevolgd door een Enter.
Dit kan een kwartiertje tot 25 minuten duren, laat weten wat Windows je aan het eind van het proces 'vertelt'.

Let op de spatie achter sfc en voor de /
 
Als de actie hierboven van gast0225 geen resultaat oplevert kun je altijd nog een "reset" van I.E. uitvoeren zoals hier uitgelegd en het daarna nog eens proberen..
 
na de scan: "did not find any integrity violations"
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan