Beste Freeware voor video/film comprimeren zonder kwaliteitsverlies

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.521
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Wat is op dit moment de beste Freeware voor video/film comprimeren zonder kwaliteitsverlies. Bijvoorbeeld van 1GB naar 700MB en maakt de extensie nog uit?
 
Van 1GB naar 700MB is natuurlijk zonde en nergens voor nodig. Er is op dat gebied heel wat te doen dus je kan beter uitleggen welk type film je hebt, waar je naar toe wilt en waarom.
 
Ik wil niet naar Noord Korea, lijkt mij op dit moment niet zo veilig. Punt is, ik heb op een interne HDD alle video's staan. Nu zitten daar ook grote bij van 1GB tot 3GB. Die ruimte wordt dus steeds groter en bij back-ups, kopieën neemt dat allemaal ruimte in op externe HDD's en portable HDD's. Dus iets comprimeren 30% lijkt mij dan voor de hand liggen. Het zijn meestal films/video's van NOS.nl en NPO en Gemist. Dat is meestal MP4-video. Weet jij ook waar een zeer goede kwaliteit van video's van Kooten en De Bie te downloaden zijn. YT is slechte kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Ok. Maar wat voor een video's zijn dat. Is dat DVD formaat? Of AVI? Of MPEG? Iets anders?
"Groot" is trouwens relatief. De films die ik heb zijn gemiddeld zo'n 10GB. Dat is dan wel HD formaat.
 
Het moet natuurlijk op een CDRommetje passen.

De beste, want gratis en die je mogelijk al geïnstalleerd hebt, is Windows Movie Maker.

Van deze en talloze andere vind je beschrijvingen op YouTube: "compress large video files"
 
Over het algemeen zie ik allemaal MP4 staan. Als ik video's download doe ik dat altijd in de hoogste kwaliteit die staat aangegeven. YT is vaak 720 maar liever hoger. 'De films die ik heb zijn gemiddeld zo'n 10GB.' Jij hebt natuurlijk ook een grotere auto... dat is duidelijk.

Het moet natuurlijk op een CDRommetje passen.
Daar werk ik vrijwel nooit mee. Alles externe HDD's en SSD's. Compress is 'tig' software voor te vinden met Google maar ik wil geen kwaliteitsverlies als dat even kan. En ik vraag hier omdat mensen wellicht ervaring hebben en niet zoals op Google staan te liegen in hun video.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag was de dag om op de rommelmarkt van Kooten en de Bie te scoren. Met Bevrijdingsdag krijg je een tweede kans. Je weet dat bijdragen aan dit forum geen verwijzingen mogen bevatten naar zaken waar geen rechten voor zijn afgedragen.

Is het jullie trouwens opgevallen dat de Koning in de banner bovenaan, af en toe Help roept?
 
Als Windows Movie Maker niet bevalt kijk dan naar Handbrake, het is meest professionele gratis en open source programma. Hiervan zijn voorbeelden te zien dus het kan niet gelogen zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=YicJVl1J2oE

De Freemake kan malware bevatten, waar al vaker voor gewaarschuwd werd dat dit dan om die reden waardeloze adviezen zijn.
 
Freemake bevat nooit Malware. Het installatieprogramma bevat OpenCandy. Dat is geen malware maar reclame en dat zit vaker bij gratis programma's.
Dus bij het installeren goed lezen en uitvinken wat je niet wilt hebben.
Maar Handbrake is ook een prima programma.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik het al heel lang en ben niet echt een noob op computer gebied. Freemake heb ik nog nooit wat extra's mee gehad. Het is een kwestie van lezen bij installatie. Net zoals veel freeware kan er materiaal worden geïnstalleerd dat je niet wilt hebben aan toolbars en rommel.

De meeste gebruikers lezen bij installatie helemaal niks. Dat is gewoon klikkerdeklikkerdeklik op ja, Akkoord, Volgende en ja doe maar. En naderhand zeuren dat er rommel is geïnstalleerd. Dat bestempelen ze dan meteen als een virus terwijl het de gebruiker zelf is die niks leest en alles maar laat installeren. Hun Internet Explorer, want iets anders kennen ze ook niet, ziet er dan ongeveer zo uit:
toolbar.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk als behang.
 
Haha, ja :)
Maar Alfred en ik gaan het er niet over eens worden.
Ieder zijn mening en dat mag natuurlijk maar ik gebruik het al heel lang en zonder een enkel probleem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan