SSD in ps3?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
672
Hallo allemaal,

Mijn zoon heeft een ps3 gekregen van iemand die is overgestapt naar een ps4.

Hij heeft het console inclusief controller en een behoorlijk aantal spellen gekregen.

In deze ps3 zit nu een harddisk van 60Gb. Na het spelen en je kunt games blijkbaar ook installeren op de ps3, gaat het heel hard met de 60Gb.

Ik heb nog een 160Gb schijfje liggen maar hij zegt zelf dat hij of een behoorlijke ssd (250Gb) of anders minimaal 500Gb of nog liever 1Tb gewone harde schijf.

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen of een ssd echt veel sneller is. En hoeveel Gb of Tb is genoeg.

Is die 160Gb al voldoende of toch voor meer gaan? En welke dan? Een ssd of een gewone harde schijf?

Graag jullie advies.

Mvrgr.

Nossie
 
Ik heb geen verstand van ps3 dus wacht nog even wat antwoorden af.
Een harddisk werkt mechanisch en de koppen van een harddisk moeten telkens verplaatst worden op de disk(s) ( platter(s) ) naar een volgende track/sector. Dit noemen ze de toegangstijd en de gemiddelde harddisk een toegangstijd heeft tussen 12 en 16 ms, echter een ssd heeft geen mechanische onderdelen erin. Hierdoor is dus de toegangstijd van een ssd gemiddeld tussen de 0,02 en 0,03 ms dus een gigantisch verschil waardoor de snelheid ook net zo goed bepaald word en vele malen hoger is. 250GB is volgens mij gangbaar maar dat is mede een kwestie van geld.
 
Laden van games zal sneller gaan maar de games zullen normaal werken.
 
Nou hoe sneller hoe beter.... Mijn zoon heeft autisme en ADHD... Dus lang wachten is niet zijn sterkste kant.
Ik snap dat de gameplay niet sneller word... Lijkt me wel raar als een spel sneller speelt.... Ben je zo door je levels heen, is ook niet leuk.
Maar snellere laadtijden zou wel gewenst zijn.

Dus nogmaals, graag ervaringen en advies van mensen die voor deze zelfde keuze hebben gestaan.

Mvrgr.

Nossie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan