Proxyserver weigert verbindingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
941
Ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit probleem, maar het probleem betreft mijn netwerkverbinding.
Op zoek naar een progje om een ander probleem op te lossen kreeg ik via een aangeklikte site allerlei sh..programma's op mijn laptop (geen schunnige, maar wel progs die ik niet ken en niet wil). Ik ben twee uur bezig geweest met geforceerd deleten en een scan met Avast waarna ik alle troep weer kwijt ben, maar kan nu niet meer op internet. Krijg in Firefox de melding 'de proxyserver weigert verbindingen. Firefox is ingesteld om een proxyserver te gebruiken die verbindingen weigert'. en Chrome geeft aan 'er is geen internet beschikbaar'.
Windows netwerkcontrole geeft aan: 'Het externe apparaat of de externe bron accepteert de verbinding niet. De instellingen van het apparaat of de bron (www.initialpage123) staan verbindingen via de poort De WWW-service (HTTP) niet toe'. Dat page123 zag ik ook langskomen met al die troep, dus mogelijk is dat het probleem. Mijn andere laptops met Windows en Linux hebben dit probleem niet. Het zegt mij allemaal niets. Hoe los ik dit op?
 
Ik weet totaal niets van proxyservers, dus ook niet of ik er wel of niet mee wil werken. Weet ook niet waar je zoiets kunt vinden/instellen. Zal me daarin gaan verdiepen. Het systeem werkte probleemloos (met of zonder proxyserver) tot ik die troep binnenkreeg. Iets daarbij heeft dus de instellingen veranderd. Ik ga de laptop morgen scannen. Voldoet Avast daarvoor niet? Ik dacht dat je in Windows je laptop ook kunt terugzetten in de situatie voordat het probleem zich voordeed. Overigens werk ik voor 99,9% met Linux Mint en daarmee heb ik nooit ellende.
 
Laatst bewerkt:
Vond een link hoe proxyserver in te stellen en ook gevonden dat 'initialpage123' malware is die zich voordoet als browser en je instellingen wijzigt en je andere browsers infecteert. Vervolgens gezocht hoe je het verwijderd met AdwCleaner. Die heeft 137 mappen verwijderd en ik neem aan dat initialpage 123 daarbij zit (zag die naam niet in het logboek). Als ik het bij zoeken intik wordt er in ieder geval niets gevonden en zowel Firefox als Chrome doen het weer. Ik gebruik Startpage.com als homepage en onder het invulveld zie ik wel heel klein in grijs staan: initialpage123 doorzoeken met daarvoor een vierkantje (alsof je dat kunt aanvinken) en dat vind ik wel vreemd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan