Nicotine (Soulseek) probleem met port forwarding

Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Berichten
189
Ik krijg het niet voor elkaar om mijn poorten van Nicotine (linux versie van Soulseek) te openen zodat ik bestanden kan delen met mensen.

Ik heb een Fritz!Box router en krijg nadat ik mijn eigen ip-adres + aangegeven poorten heb toegevoegd, de foutmelding: The port forwarding cannot be created or enabled because the destination is not located in the home network.

Heeft dit iets te maken met mijn firewall? Iemand enig idee wat ik moet doen om mijn poorten goed te configureren?
 
Ik vermoed sterk dat je nu probeert te portforwarden naar het publieke ip adres van je internet verbinding terwijl je moet portforwarden naar het ip adres van je Soulseek server op je thuisnetwerk, die (normaal gesproken) dus begint met 192.168

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed sterk dat je nu probeert te portforwarden naar het publieke ip adres van je internet verbinding terwijl je moet portforwarden naar het ip adres van je Soulseek server op je thuisnetwerk, die (normaal gesproken) dus begint met 192.168

Tijs.

Ik denk dat je vermoeden terecht is.

Ik zit al een tijdje te puzzelen hoe ik onderstaande problemen kan oplossen. Misschien dat het er iets mee te maken heeft?

19:24:27 Noot: Python Bindings voor libsexy zijn niet gevonden. Haal deze van http://www/chipx86.com/wiki/Libsexy of uw pakket manager van uw distributie. Zoek naar sexy-python of python-sexy.
19:24:27 Loading plugin handler
19:24:27 Figuring out UPnP...
19:24:35 UPnPc binary failed, could not parse output: upnpc : miniupnpc library test client. (c) 2005-2014 Thomas Bernard
 
Ik ondersteun/ken Soulseek niet.
Waar ik kennis van heb is portforwarding en andere zaken.

Beginnen met het ip adres van de Soulseek te achterhalen om de portforwarding in orde te maken.
Op de Soulseek server:
[Windows-toets]+R toetscombinatie -> cmd /k ipconfig
Kijk achter ip adres, het 192.168.x.x adres.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan