Verwijderen via mediaplayer van een bestand op NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin Hood

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2002
Berichten
677
Hallo,
De bestanden die ik download via de pc worden automatisch in een map op de NAS geplaatst. Deze kan ik via mijn mediaplayer benaderen en afspelen.
Wat niet kan is een bestand via de mediaplayer verwijderen?

Wel via de pc kan ik de NAS benaderen en verwijderen.

Weet iemand hoe dit op te lossen?

synology-ds115 NAS
A.C. Ryan mediaplayer

Ik hoor het graag,

Robin Hood
 
Laatst bewerkt:
Heeft je mediaspeler wel de juiste rechten om de betreffende bestanden te verwijderen..?
Kan maar zo zijn dat de mediaspeler alleen lees-rechten heeft en geen schrijfrechten, in dat geval kun je dus ook niets verwijderen..
Dus de rechten controleren in de gebruikers-setup van je NAS.
 
Op de mediaplayer heb ik ook een USB schijf zitten, bestanden hierop kan ik wel verwijderen met de remote.

Weet je misschien hoe ik de gebruikersrechten kan aanpassen van mijn NAS?

Groetjes,

Robin
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Word Document.docx
    1 MB · Weergaven: 57
Kwestie van de handleiding van je NAS software ( DSM 6 ) doornemen...
In het Configuratiescherm van je NAS => Gebruikers => gebruiker selecteren => bewerken => Geavanceerd => Rechten...
Je mediaspeler moet rechten hebben om te lezen en te schrijven ( read & write ).
Instellingen opslaan en dan zou het OK moeten zijn.
 
ik heb de handleiding doorgenomen, maar zie niets over instellingen om mogelijk te maken om een bestand uit de NAS te verwijderen via de mediaplayer.

:confused:

Robin
 
En welke gebruikers zijn er op je NAS ( screenshot ? )..?
Je mediaspeler moet wel tussen de gebruikers staan, zo niet dan moet je daar een account voor aanmaken.

Zou er zo uit moeten zien:
synology config-gebruikers.png synology gebruikers-bewerken.png synology gebruikers-rechten.png

Ik speel met mediaspeler alle content via het netwerk door een directe login als admin op mijn NAS of via een gedeelde map van de pc via SMB, dus ik maak geen gebruik van UPNP, Plex of NFS.
 
Laatst bewerkt:
Oke, ik heb in plaats van UPNP, voor Network gekozen op de mediaplayer. Daar moest ik inloggen met gebr.naam en wachtwoord.
Het verwijderen gaat nu wel, dat is natuurlijk mooi.

Vervelend is wel dat je elke keer weer opnieuw moet inloggen. Is er een manier om inlog gegevens op te slaan, zodat je niet meer hoeft in te loggen?

groetjes,

Robin
 
Ligt aan de firmware van je mediaspeler of die optie bestaat of niet...ik ken de AC Ryan's niet...
 
beste helpers,
probleem is opgelost! achteraf simpel...via de shortcuts kan je ook allen bestanden benaderen en daar wel verwijderen

Bedankt allen voor het meeleven en ondersteuning
Groetjes,


Robin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan