USB 16 GB stick met muziek speelt wel af in computer niet in autoradio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joss

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
225
Een nieuwe 16 GB Cruzer Blade gekocht en als eerste geformateerd (fat32 ) Hierna muziek bestanden erop gezet en in mijn autoradio geprobeerd.
...werkte niet. Hierna een andere usb stick geprobeerd 2 GB (fat32) met dezelfde muziekbestanden en die werkt wel.....
Zou iemand mij kunnen helpen. Alvast vriendelijk dank
 
Waarschijnlijk is die 16GB te groot qua ruimte. De radio zal een kleiner maximum aan kunnen.
 
In 'mijn' auto (Seat Ibiza) werkt alles zodanig:
Maak op de memory-stick mapjes per album, zet de MP3's per album in de juiste map (of als je al MP3 album-mappen had: kopieer gewoon de hele MP3 album-mappen er naar toe).
Als in de mappen een folder.jpg voorkomt (maximaal 500x500 pixels), dan wordt die getoond, zodat ook op album cover de map geselecteerd kan worden.
Zorg ervoor dat zowel de bestandsnamen als het Track mp3 tag zorgen voor de juiste volgorde van MP3's.
[Toevallig kan de speler ook overweg met .m3u afspeellijsten, dus die heb ik ook per map eentje]
Getest met zowel 16 GB als met 32 GB memory-sticks, en het werkt.
Voorbeeld (Return to Ommadawn van Mike Oldfield):
Mapnaam: Mike Oldfield - Return to Ommadawn (2017)
Inhoud map:
01 Return to Ommadawn, Pt. I - Mike Oldfield - Return to Ommadawn.mp3
02 Return to Ommadawn, Pt. II - Mike Oldfield - Return to Ommadawn.mp3
folder.jpg
Mike Oldfield - Return to Ommadawn.m3u
MP3 tags voor de 2 MP3 bestanden (alleen even de Track tag):
01
02

Nu vertel je 0,0 over jouw autoradio, dus mogelijk zijn daar bepaalde beperkingen of verplichtingen waar je aan moet voldoen. Dat hoort in de handleiding te staan, dan.

Als de handleiding aangeeft dat de autoradio ook 16 GB memory-sticks aan zou kunnen: Laat eens een schermafdruk zien van het onderste deel van Schijfbeheer (= diskmgmt.msc ) met beide memory-sticks aangesloten en beiden in beeld in dat onderste deel, mogelijk staat er een verborgen partitie of zo op die Cruzer, heeft de Cruzer een Uitgebreide partitie terwijl de 2 GB een Primary partitie heeft etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Gedaan wat u vroeg...

Hoi Tijs. Ik heb een printscreen bijgevoegd. De USB stick "D"werkt wel
en de usb stick "E" is de nieuw aangeschafte Cruzer Blade en die werkt niet.

Zoals je ziet zijn beide 16 GB..........
Het valt mij wel op dat achter D staat: Actief Primaire Partitie en achter E alleen Primaire Partitie.

Als hierin de fout zit. hoe kan ik dan zorgen dat E ook Actief Primaire Partitie wordt.

Voor wat betreft de radio/navigatie kan ik in de handleiding niets vinden over een minimale of maximale grootte van de stick.
Kunt u hiermee vooruit..?
Alvast vriendelijk dank
Joss
 

Bijlagen

  • testusb.jpg
    testusb.jpg
    233,1 KB · Weergaven: 572
Waarom heb je niet even de trekbalk aan de rechterkant even een stukje naar beneden getrokken met de muis zodat alles te zien is over die D: schijf?
Doe dat alsnog, en maak een nieuwe schermafdruk, want nu mis ik (mogelijk) relevante informatie.
En vermeld ook eens (geen idee waarom je dat nog niet gedaan hebt) welke autoradio het betreft, zodat wij ook in de handleiding kunnen kijken, mocht die ergens online te vinden zijn...

Overigens: Ik verwacht niet dat het er toe doet of een partitie Actief is of niet, want dat is relevant voor er vanaf opstarten, maar jij gebruikt 'm als data-partitie.



Tijs.
 
Laatst bewerkt:
nieuwe printscreen bijgevoegd

Hoi Tijs

Nieuwe printscreen bijgevoegd.

Ter verduidelijking: Mijn auto radio betreft een Nissan radio/navigatie. Ik heb een tweede 16 GB stick geleend en daarop dezelfde muziek bestanden gezet (data) als eerder op de Cruzer Blade van 16 GB.
Die andere stick dus speelt gewoon af in mijn auto. M.a.w. een USB stick van 16 GB pikt mijn installatie gewoon. Beide sticks werden fat32 geformateerd voordat ze werden voorzien van data.
Blijft de vraag waarom de Cruzer Blade dit niet doet....?

gr.Joss
 

Bijlagen

  • USBoverzicht2.jpg
    USBoverzicht2.jpg
    240,4 KB · Weergaven: 300
Maak 'm actief.

Eerste partitie van elke schijf/USB stick mag actief zijn en van sommige zoals de bootschijf en USB stick moet dat.
 
Ok, ik hoop dat de D: schijf de 'probleemstick' is, want die is (net) wat groter dan de E: stick.
Wat je (dan) kunt gaan doen is de E: stick klonen, conform de instructies hier (posting #9).
Maak eerst een kopie naar een aparte map op je harde schijf van wat nu op D: staat (zie hier onder waarom, o.a.).

Kijk meteen daarna of die werkt met je gekloonde stick (=Cruzer). Indien ja, vraag je dan af of de MP3's die (origineel) op de D: memory-stick stonden wel helemaal jofel zijn.
Je kunt dan in ieder geval even gaan testen met een subset van die MP3's te kopiëren op de gekloonde memory-stick (=jouw Cruzer) en kijken of de car stereo het slikt. Indien niet, die zojuist gekopieerde MP3's weer verwijderen en met een andere subset weer gaan testen etc.

EDIT, toevoeging: Je kunt (eerst) kijken of de tip van Lange Pier wat helpt, maar persoonlijk lijkt het me sterk. Proberen is zo gedaan, dus ik ben benieuwd.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
D stick werkt perfect.....

Hallo Tijs,
Allereerst bedankt voor alle reacties.
De D stick werkt perfect. Zoals eerder gezegd is het de E stick die het niet doet in de auto. Vwb de mp3 is geen enkel probleem niet in mijn auto of die van een kennis nog op de computer. Werkt perfect en speel dus goed af.
Dus ik vraag me af: Jij hoop dat de D stick het probleem is maar geeft als advies om dan de E stick te klonen, en van de D stick een kopie te maken....?Nu ben ik maar een leek maar klop dit wel?

Ik wil de optie van lange pier ook uitproberen maar kan iemand mij aangeven hoe ik dit voor elkaar krijg ( lees: hoe moet ik dat doen.?}
gr.
Joss
 
Hmm... dat is jammer, want jouw stick (met E) is (dan) kleiner dan de goed werkende (met D), en (dus) is er geen exacte kloon van de goed werkende naar de niet werkende te maken (tenminste: Niet met de instructie/tools waar ik het over had).

Wat je dan kunt proberen (is wel minder geprefereerd) is gebruik van de kloon-optie van EaseUS Partition Master Free of EaseUS Todo Backup Free. Ik heb zelf alleen Partition Master Free, en daar werkt het zo dat je eerst alle partities van de E schijf moet verwijderen: Selecteer de schijf met de E partitie in het bovenste deelvenster (maak daar geen fouten bij!), kies daarna Disk -> Delete all partitions
Zie schermafdruk waarbij (toevallig) mijn memory-stick ook een E partitie bevat (NTFS in mijn geval, bij jou FAT32) ;)
Daarna de schijf met de D partitie in het bovenste deelvenster aanklikken en kiezen voor Wizard -> Clone en dan aangeven dat je een "Copy disk" wilt doen, geef de andere memory-stick aan (die dus nu geen partities meer heeft).
Hopelijk werkt dat zodanig dat het ook kan met een doel schijf die kleiner is dan het origineel (kies dus in het proces niet voor een "Sector by sector clone", want dat kan niet omdat de bronschijf groter is dan de doelschijf).
Lukt/mag dat niet, probeer dan de schijf met de D partitie aanklikken in het bovenste deelscherm en kiezen voor Disk -> Copy disk en dan als doel de schijf van 16 GB waar nu geen partities meer op staan.

Doe alles heel voorzichtig, en haal veiligheidshalve vooraf even alle evt. externe harde schijven van je systeem af zodat je niet per ongeluk iets flikt met (de partities op) die externe harde schijven.
[Ik had je veel liever met win32diskimager laten werken, maar dat kan dus niet in dit geval, zoals gezegd.]

Help informatie voor "Clone disk wizard": hier
Help informatie voor "Disk copy": hier

attachment.php


M.b.t. de tip van Lange Pier: In Schijfbeheer rechtsklikken op de E partitie en kiezen voor "Partitie als actief markeren".
Kan/lukt dat niet, dan Schijfbeheer afsluiten, EaseUS Partition Master opstarten, daarin de partitie aanklikken in het onderste deelvenster, dan op die partitie rechtsklikken en kiezen voor "Set active" en na bevestiging van de melding, ook nog op Apply klikken.

Tijs.
 

Bijlagen

  • Easeus_Delete_all_partitions.JPG
    Easeus_Delete_all_partitions.JPG
    90,9 KB · Weergaven: 8.212
Laatst bewerkt:
Van alles geprobeerd, en uiteindelijk Sandisk een mail gestuurd. Stick op hun verzoek teruggestuurd en een nieuwe gekregen. Dus......wat er nu echt aan de hand was.......??
Desondanks bedankt voor jullie reactie(s)
Joss
 
Fijn dat het opgelost is en (vanaf mij in ieder geval) graag gedaan m.b.t. de gegeven tips.

Allemaal heel bijzonder, inderdaad: Ik zou verwacht hebben dat je op de originele USB stick er niets op zou kunnen zetten als de memory-controller (of het flashgeheugen) kapot zou zijn geweest, laat staan dat je (op de computer dan) ervan terug kon lezen. Heb je met de nieuwe stick precies hetzelfde gedaan als met de oude, dus geformatteerd als FAT32 en er daarna (dezelfde) MP3 bestanden erop gezet als bij de oude etc.?

Tijs.
 
Yep. Ik heb bij beide sticks precies hetzelfde gedaan en zelfs dezelfde bestanden ( mp3) erop gezet!.
Tja alles kan kapot gaan of zijn natuurlijk, maar ik kan weer vooruit:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan