Backup van SSD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roger001

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2017
Berichten
7
Indien ik een backup maak van mijn SSD kaart van mijn GPS navigatie toestel, en deze terug wil plaatsen op een grotere kaart ( nl 4 GB ipv 2GB ) dan lukt mij dit niet. De nieuwe kaart start nl niet op bij het plaatsen in het GPS toestel. Wat doe ik verkeerd? of worden er ergens bepaalde files niet meegenomen? heb ik hiervoor een speciaal programma nodig ?
Graag hulp aub
 
Als ik je vraag zou begrijpen dan kan ik meedenken, maar ik begrijp je vraag niet echt.
Backup van (S)SD kaart van welke GPS en wát staat er op de kaart?
Hoe maak je die backup / met welk progje?
 
Laatst bewerkt:
De SSD kaart komt uit mijn het GPS toestel dat ik in mijn wagen gebruik. Ik maak hiervan op mijn PC met Windows 10 een backup op mijn externe harde schijf en plaats deze dan terug op een nieuwe SSD kaart van 4 GB ipv 2GB Dit lukt mij niet, kopiëren gaat wel maar dan start mijn GPS toestel met de nieuwe 4GB kaart niet op. Hij herkent deze kaart niet als origineel.
 
Is dat geen SD-kaart?

EaseUS Todo Backup heeft een Clone-opdracht. Oude kaart en nieuwe kaart aansluiten op pc. > Clone > Bron kiezen > Next
Doel kiezen > kies Sector by sector clone > Proceed
 
Sorry is inderdaad een SD kaart. Ga het proberen en hou je op de hoogte. Dank u voor de info
 
Mocht je niet in staat zijn om beide SD kaarten tegelijk aan je computer te hangen, dan kun je via win32diskimager eerst een image-bestand maken op je harddisk en daarna terugzetten op de andere (grotere) SD kaart.
Een soort instructie (dan voor SD kaart voor in een digitale fotolijst) staat hier (posting #9).
Verschil met de kloon-optie van EaseUS Partition Master Free (Todo Backup, vlgs. Senso) is dat je niet de partitie op de doel SD-kaart meteen kunt vergroten bij het erop schrijven van het gemaakte image-bestand, dus dat je achteraf de partitie zou moeten vergroten (bijv. via EaseUS Partition Master Free en mogelijk mogelijk kan het ook via Schijfbeheer van Windows).

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan