'real time' beeld van dig.camera op pc..How to?

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlackEye

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2005
Berichten
132
Ik heb een Panasonic HX-WA30 die ik aangesloten heb op m'n pc (via de bijgeleverde kabel). Nu wil ik graag een 'realtime' beeld krijgen op mn pc scherm, maar het enige beeld dat ik kan krijgen is een crappy webcam beeld. Bij het aanluiten van de camera op de pc geeft ie ook die keuze 'webcam mode' maar niet een andere. Is er een andere mogelijkheid om toch een helder/scherp realtime beeld te krijgen?
 
Zie hier: Het zou aan je pc liggen, niet aan de HX-WA30 camcorder

Er wordt over (het ontbreken van) codecs gesproken als mogelijke reden, maar ze zullen ook bedoelen dat de pc mogelijk te traag is, de huidige videokaartdriver niet goed (genoeg) is, er te weinig intern geheugen in zit, de videoresolutie niet afgestemd is op wat ideaal ('native') is voor de gebruikte monitor, geen hi-speed 2.0 (of 3.x) USB poorten in je pc etc.

Bedenk hierbij dat de beelden van deze camcorder altijd (minstens) HD zijn...

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Kun je wel Realtime in hoge kwaliteit via HDMI op een TV kijken? Dan zou je een HDMI capture kaart/kastje kunnen kopen, zoals deze, als je een Desktop PC hebt: https://www.marktplaats.nl/a/audio-...d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=26
Volgens de gebruiksaanwijzing van die camera geven de USB en AV uitgangen SD beeld (en eigenlijk nog iets kleiner). Dat is vaak zo met consumenten camera's.

USB/AV connector video output level:
1.0 Vp-p, 75 ohm
HDMI micro connector video output level:
HDMI 1080i/720p/480p

Web camera;
Compression format; Motion JPEG
Image size; 640k480/30p (VGA)
 
SD beeld is (in mijn ogen ;)) bepaald niet hetzelfde als "crappy", maar misschien heeft de vragensteller daar een ander idee bij. Natuurlijk kan het nog steeds zijn wat in de link wordt beschreven, oftewel dat de pc niet 100% voorbereid/geschikt is voor (zelfs) SD weergave vanaf de (via USB aangesloten) camcorder.

Suggestie van aanschaf/gebruik capture kaart vind ik een goede! :thumb: Bedankt voor die tip richting de vragensteller daaromtrent.

Tijs.
 
Het zal crappy zijn als je 640 x 480 schermvullend laat zien op een FullHD of betere monitor..:confused: BlackMagic kaart werkt prima, heb 'm zelf ook.
Moet er wel bij zeggen dat het een professionele kaart is, die alleen 'live' beeld laat zien met z'n eigen software en een beperkt aantal pro applicaties zoals Premiere en Final Cut.
Voor andere opties google je "hdmi+capture+device"
 
@vandahl: LOL :D
Laten we afwachten wat de vragensteller gaat doen met de suggesties die wij beiden gedaan hebben. Zoals eerder geschreven vind ik jouw suggestie m.b.t. capture kaart een goede.

Tijs.
 
Heeft ook wifi. Hoe werkt dat? Lijkt me optimaal. Heb zelf HCX-920 werkt perfect
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan