Wel muziek, geen stemgeluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

mediongebruiker

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2017
Berichten
3
Beste

Als complete IT-leek een vraag over het geluid:
ik probeer een dvd af te spelen op ons scherm (model Medion MD 20830) en hoor allerlei geluiden, maar stemmen hoor ik niet (alsof die apart op "mute" staan).

Ik zie dat het scherm aangesloten is op de PC met een VGA-kabel en er steekt een geluidskabeltje in.

Iemand die me kan helpen?

groetjes

Els
 
Indien je een clip van youtube of zo draait, heb je dan wel het bijpassend geluid?
 
Indien je een clip van youtube of zo draait, heb je dan wel het bijpassend geluid?

Ja, alles in orde dan. Denk dat het de eerste dvd is die we op deze nieuwe pc met nieuw scherm afspelen (enkele maanden oud). Heb een andere dvd erin gestoken en daar heb ik hetzelfde probleem.
 
Zet de audio instellingen van de DVD eens op stereo.
Waarschijnlijk staan deze nu op surround terwijl beeldscherm alleen stereo kan weergeven.
 
Welke DVD player software gebruik je dan? Windows Media Player kan niet meer DVDs afspelen. Probeer eens de gratis VLC player.
 
Sterke tip van BikerBill64. In mijn ogen de meeste kans met zijn tip.

Jammer dat er niet bij is vermeld welke geluids-chip op de computer aanwezig is en of die (potentieel) in staat is om surround weer te geven.
Ook is niet vermeld (desnoods met een foto etc.) op welke geluids-aansluiting dat geluidskabeltje is aangesloten. Bij stereo is dat doorgaans een (licht-/pistache-)groene aansluiting.

Onder de streep: In het menu van de DVD kiezen voor Sound setup of hoe het maar heet, bijv. Setup of Audio Select, en daar aangeven dat je Stereo wilt hebben (kan ook iets heten als Stereo LPCM), dus zeker geen DTS surround of Dolby AC3 surround kiezen.
Ik heb even een schermafdrukje bijgevoegd waar ik kies voor Stereo ("24/48 STEREO LPCM") ipv. één van de surround opties in het audio selectie-menu, dat op deze DVD (toevallig) AUDIO SELECT heet, maar dat menu kan dus andere namen hebben op andere DVD's.

In VLC kun je (tijdens het afspelen) nog van audiospoor wisselen, via Audio -> Audiospoor -> [kies een audiospoor]
Downloaden VLC (officiële bron/website): http://www.videolan.org/vlc

Tijs.

attachment.php


vlcsnap-2017-05-24-10.png
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan