Dropbox als locatie van Documenten, Afbeeldingen, enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik heb al mijn bestanden opgeslagen op Dropbox.
Veel applicaties willen hun bestanden opslaan in de map Documenten (C:\Users\Guido\Documents). Maar ik zou de voorkeur hebben voor opslag op Dropbox.
Als ik in de systemtray met de rechtermuisknop op het Dropbox-logo klik, kan ik er voor kiezen dat Microsoft Office de documenten opslaat op Dropbox. Voor de rest zou ik in het Windows-register moeten sleutelen, maar dit wordt weer tenietgedaan bij een volgende grote update van Windows.

Wie heeft er een tip om deze instelling op een goede manier te wijzigen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Hallo Guido om je op weg te helpen kun je hier eens raadplegen op de veel gestelde vragen. Het is een hele hap, maar je hoeft ze natuurlijk niet allemaal te doorlopen.

Wel is het zo, dat je maar 5 gigabite ter beschikking hebt, dat is vrij ruim, maar misschien niet genoeg als je heel veel foto's en dat wilt opslaan. Dan kom je aan het betalen als je meer ruimte wilt.

En je hoeft/moet niet in het register gaan sleutelen. Je kunt alles synchroniseren, zowel met je mobiel alsmede je computer. Succes.

https://www.watisdropbox.nl/
 
Laatst bewerkt:
Hallo manamana, dankjewel voor de tip.
Wij hebben Dropbox Plus, dus met die ruimte zit het wel snor.
Ik ga die website eens goed bestuderen.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Je zou van de mappen verwijzingen kunnen maken. Dus dan lijkt het alsof je het in een gewone map zet, maar het komt dan in een Dropbox map.

Verder kan je natuurlijk zelf als je een document maakt of foto's wilt opslaan, deze gelijk opslaan in Dropbox.

Programma's zal je niet in Dropbox kunnen installeren, maar dat snap je natuurlijk wel.
 
Je zou van de mappen verwijzingen kunnen maken. Dus dan lijkt het alsof je het in een gewone map zet, maar het komt dan in een Dropbox map.

Dat klinkt interessant. Ik kan op dit moment niet vinden hoe ik zo'n verwijzing moet maken. Kun je me op weg helpen?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Oei ja, ik werk in Linux en dan gaat dat best makkelijk.
Alleen, ik weet niet of dat nu wel gaat met Dropbox mappen......hm. Begin te twijfelen.

Wel met Stack, die ik meer gebruik dan Dropbox.

Dropbox kan volgens mij wel (ooit gelezen) maar dan moet je wel de betaalde versie hebben.
Ik ga even voor je op zoek hoe en waar ik dat gelezen heb.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan