VPN in stand houden bij account wissel

Status
Niet open voor verdere reacties.

H3ndrik

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
Berichten
30
Beste Helpers,

Wij hebben op onze nevenvestiging 1 pc staan waar 2 mensen gebruik van maken. Zij loggen via VPN in bij de hoofdvestiging. Op het moment dat ze echter van account wisselen (dus Jan neemt de plaats van Piet in en logt in onder zijn eigen naam) valt die verbinding weg. Op zich logisch en verklaarbaar. Mijn vraag is echter of er ergens mogelijk een instelling is zodat die VPN blijvend open staat?

Alvast bedankt,

Henk
 
En wij hebben zo een beeld van hoe en wat en waarmee?
Voor hetzelfde geld is het helemaal geen vpn maar portforwarding.

Overigens: als er Windows Professional, Enterprise of Ultimate op die pc staat (dus niet een Windows Server variant) dan kan maar 1 persoon tegelijk aan het werk zijn op die pc.

Tijs.
 
Dag Tijs,

Sorry als ik niet volledig ben, het is ook niet helemaal mijn vakgebied, anders stel ik hier geen vragen.

Het is Windows 10 Pro en gewoon via de instellingen 'VPN-verbinding toevoegen' een verbinding gemaakt. Ze gebruiken de pc niet tegelijk maar om en om, dus de ene meld af en de ander meld aan. Alleen tijdens het afmelden wordt de verbinding verbroken en ik zou hem graag in stand houden.

Kan je hier wat mee?

Henk
 
Je kunt proberen de VPN service te runnen onder het system account.

Ook kun je kijken naar een oplossing zoals openVPN dat wat meer flexibiliteit geeft dan de standaard windows versie. Het probleem dat je nu ondervind is dat de PPTP sessie verbonden is met de desktop sessie. Als de desktop sessie wordt beëindigd gaat de VPN sessie mee.
 
Ik zie het probleem niet zo. De 2e gebruiker moet net als de eerste gebruiker even het VPN opstarten. Gebruiker 1 logt uit, dus het is ook niet zo dat je last ondervind van het wegvallen van het VPN.

Alternatief een fatsoenlijk VPN opzetten via je router/firewall en niet vanaf de werkplek.
 
Ze wisselen nogal vaak, dus dan moeten ze steeds die vpn opstarten. Als dat is te voorkomen dat werkt dat weer wat prettiger.

Ik ga kijken of het me lukt om de vpn in de router op te bouwen.

Bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan