Google Playstore aankopen gedaan door minderjarige.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
251
Hoi
Mijn zoon ( puber 14 jaar ) heeft een telefoon met abonnement en op de factuur is in April voor 80 eur aan playstore aankopen afgeboekt en voor mei komt er nog een 140 eur aan heb ik begrepen van KPN
Ik heb Playstore aankopen voor de toekomst inmiddels laten blokkeren op zijn telefoon nummer.

Ik heb de telefoon van mijn zoon opgevraagd om zelf te kijken in zijn Playstore app voor welk spel hij GEMS heeft gekocht want hij beweert bij hoog en laag dat hij niets gekocht heeft. ( maar zei wel bijna gelijk dat hij het wel terug zal betalen wat in mijn beleving toch schuld bekennen is) :rolleyes:

Ik heb op mijn telefoon om te testen 1 aankoop gedaan zodat ik onder ACCOUNT een aankoop zie.
Ik heb daarna geprobeerd die aankoop onzichtbaar te maken, maar dat lukte mij niet dus leek het me dat ik bij hem ook de aankopen zou kunnen zien.
Maar in zjin ACCOUNT is alles leeg :shocked:

Dus :

1. Is hij zo handig dat hij het heeft kunnen verwijderen => zo ja: Kan ik dat dan toch nog terughalen?
2. Is hij wellicht gehackt => Kan ik dat achterhalen en wat kan ik daar aan doen?
3. Anders ? => iemand ideeën wat ik kan doen?
4. Kan ik dat geld toch nog terugkrijgen?

Alvast bedankt voor jullie input

Grtnx
Humadgen
 
Hallo Humadgen,
Dat klinkt als telefoontje even uitgeleend aan iemand die een jaar of wat ouder is. Aan de bedragen te zien is er misschien met Google Play tegoed betaald. Vraag mij niet via welke app's dit mogelijk is. Speltegoed kan in ieder geval wel eens van de ene naar de andere speler gedoneerd worden. Waarschijnlijk is er handel in. Misschien heeft iemand anders op het forum nog een idee. Ik kan alleen overgebleven beltegoed grotendeels te gelde maken via een betaalnummer.

Google zelf kan op verzoek de aankoopgeschiedenis voor jou verbergen maar niet vergeten. Ze kunnen je bij klantenservice (Google Play Help) dus de complete lijst alsnog verstrekken. Dit is ook een mooi opstapje om te melden dat er steeds hoge bedragen in rekening worden gebracht. Het zal dan uit bijzonderheden moeten blijken dat er geen onrechtmatige daden gepleegd zijn door bijvoorbeeld in te loggen vanaf andere toestellen maar daarvan krijg je bij mijn weten ook in ieder geval één e-mail ter waarschuwing. Geven zij aan dat er geen of nauwelijks aankoopgeschiedenis is en ook niet verborgen, zodat er geen bedragen in rekening kunnen worden gebracht, dan verhaal halen bij de provider. Kan je op de rekening daar zien dat het "Gems" waren?

Dit onverantwoord aankopen doen voorkom je door bij Instellingen op te geven dat er voor iedere aankoop authentificatie nodig is. Je houdt dan het nieuw opgegeven wachtwoord voor jezelf. Tegoed zal je echter ook moeten kopen wanneer dat niet via de provider wordt betaald.
 
In belgie is er een economische inspectie die je op de hoogte kan brengen en een juridisch advies per gemeente /district.
ik vermoed dat er in nederland ook wel zoiets bestaat hoop ik.
Maar wat ik mij afvraag is dat de kpn toch een detail factuur moeten kunnen sturen.
In belgie is het verplicht een éénheidsprijs te geven met wat er aangerekend wordt.
Ik zou de factuur zeker onmiddelijk betwisten volgen de voor nederlandse wettelijke procedure.

Nu ik wist dat het kon oplopen maar google let op (facebook ook) verdient wel heel veel zo te zien.
kpn moet toch duidelijkheid geven wat er aangerekend word.
Denk ook aan dat facebook zaken kan aanrekenen via playstore dacht ik. Zo kan je betalen voor verder te mogen spelen in een spelletje. Zo kan je betalen voor extra toeters en bellen in een spel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan