Browser gaat constant van actief naar inactief scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kreezie Keesie

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Berichten
21
Sinds gisteren heb ik een heel vreemd probleem. Het actieve browserscherm slaat de hele tijd van actief naar inactief en weer terug. OOK nu, terwijl ik gewoon aan het typen ben. Ik doe niets, raak mijn muis niet aan, typ alleen. Vooral in chatprogramma's, of het typen van een mail is dat erg vervelend, omdat op het moment dat het scherm inactief is, ik dus niet kan typen. en vaak let ik daar dan niet op, en missen er halve zinnen.

Ik heb het anti-virusprogramma al laten lopen, anti-malware, en wat schoonmaakprogramma's. Mijn OS is Windows is Win8.1 64x, en ik brows met Chrome.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes,
Kees
 
Kijk in de taakbalk welk prograama dan wel actief wordt.
 
Niet de helderste startposting, maar wat je bedoelt is dat Chrome uit focus raakt, dus niet (meer) het primaire proces is waar je in staat te typen op dat moment.
Chrome zélf kan er niets aan doen dat die uit focus raakt (oftewel dat een ander applicatie/programma 'de focus kaapt') maar waar ik me wel over verbaas is dat (blijkbaar, zoals jij het beschrijft) Chrome automatisch de focus ook weer terugkrijgt, wat mij het idee geeft dat een plugin of extensie in Chrome er voor verantwoordelijk is.

Meer hulp dan bovenstaande technische uitwerking van je probleem en je te verwijzen naar Google heb ik niet, want ik mijdt (persoonlijk) Chrome als de pest. Kijk eens rond op Google met de volgende zoekopdracht:
chrome loses focus but gets it back
En natuurlijk kun je beginnen (zul je ook via bovengenoemde Google zoektocht gesuggereerd zien) is het uitschakelen van alle plugins/extensies en te kijken of het probleem dan wegblijft. Indien ja, dan selectief weer inschakelen totdat je 'de schuldige' gevonden hebt.

Tijs.
 
Tijs bedankt. Ik ga een kijken. Ik weet niet exact de benamingen allemaal, maar ik zie dat de kleur van het window verandert, en dat het inderdaad niet meer het primaire proces is. Wat dan wel het primaire proces is weet ik niet. En ja, Chrome gaat uit focus, en weer in focus, en dat gebeurt de hele tijd, terwijl ik gewoon aan het typen ben.

Plugins en extensies gebruik ik maar heel weinig, en daar heb ik er niet eentje aan toegevoegd de laatste maanden. Probleem is sinds gisteren.

Ik ga beginnen met die uit te schakelen, en kom ik er niet uit, dan ga ik maar Googlen.

Bedankt voor je reactie in elk geval,
Kees
 
Tsja, weglopen voor het (originele) probleem lost niets op, natuurlijk. Ik verwijs terug naar wat ik in mijn eerdere posting schreef.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan