Draadloze Logitech muis hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

damnsharp

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 jan 2012
Berichten
1.394
Hoi,
Mijn draadloze Logitech M570 trackball daarvan hapert de muis geregeld. Er is bijvoorbeeld een paar minuten nauwelijks mee te werken.
Ik heb al de laatste driver / setpoint software geïnstalleerd en ook setpoint software verwijderd maar het mag niet baten.
Dus maar weer mijn oude bekabelde trackball aangesloten maar de M570 was prijzig en zou hem graag willen gebruiken.

Waar zou het aan kunnen liggen?

Thanks!
 
Dit apparaat zendt uit op de 2,4 Ghz frequentie, en daarvan weet je dat zendamateurs, wifi netwerken, andere draadloze muisen/toetsenborden etc. er zich op bevinden.
Lijkt me het meest logisch dat je het probleem dáár moet zoeken, dus in verstoring door externe bronnen. Natuurlijk ga ik er wel vanuit dat de batterijen/accu in het apparaat voldoende zijn opgeladen en het probleem dan nóg optreedt.

Wat ik nog vond op Internet is dat de USB aansluiting van de ontvanger er ook nog toe doet. Aan de voorkant van de pc de minste kans op verstoring.
Als dat niet helpt dan kun je evt. een USB verlengkabel kopen en die tussen de USB aansluiting en de trackball ontvanger zetten. De ontvanger dan (bijv.) onder je tafel plakken, op je tafel leggen, op je systeemkast leggen (als die geaard is) etc. Ik heb (als voorbeeld) mijn wifi adapter met een USB verlengkabel op mijn bureau liggen, voor beste ontvangst etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Tijs, dank je wel voor je uitgebreide antwoord :thumb:
Batterijen vol, ontvanger zit in laptop, ook al andere poort geprobeerd.
Maar verlengen... dat nog niet! Dat ga ik proberen, en dan de ontvanger ergens anders plakken. Lijkt me het proberen zeker waard.
Ik snor een verlengkabel op en laat je weten hoe het afloopt. :)
 
Kleine aantekening nog: Het gebruik van USB hubs schijnt niet echt fijn te zijn voor de ontvanger, dus als je gaat testen met verlengkabel die dan rechtstreeks aansluiten op een USB aansluiting op je pc/laptop, dus (zeker om mee te beginnen) niet op een USB hub.

Tijs.
 
@Tijs, met verlengkabel werkt het 95% goed. Soms hapert de trackball nog, met kabel zou idealer zijn maar die verkoopt Logitech niet meer.
Kortom probleem is opgelost en bedankt voor je hulp!:thumb:
 
Goed nieuws, bedankt voor de terugmelding. :)

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan