Supermicro X7DWE geen post, wel aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Diderik0529

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2013
Berichten
305
Ik heb voor een paar tientjes een Supermicro X7DWE met 2x Xeon E5472 en 16GB Ram op de kop kunnen tikken, maar ik krijg geen beeld. De power-led op het mobo gaat aan maar er is geen post-beep. Als ik geen RAM in de slots heb piept ie wel en ook de no-memory beep. Hierdoor krijg ik het idee dat ie wel een memory check doet en dus ook zou moeten werken, maar dit is dus niet het geval.
Als ik power up dan gaan de ventilatoren draaien en het ledje aan, maar meer ook niet.

Wat ik al heb geprobeerd:
  • Ander RAM
  • CMOS clear
  • 1 CPU (allebei een keer)
  • Voeding getest met ander systeem
  • Jumpers gecheckt

1 van de 2 CPU's is vermoedelijk wel dood, want het power-ledje gaat dan niet aan.
Ik heb verder ook geen PCI-e kaarten, HDD's of iets dergelijks aangesloten. Het is echt alleen het moederbord, CPU en RAM.

Zijn er nog meer dingen die ik kan proberen of heb ik hier een dood moederbord omhanden?
Alvast bedankt.
 
Dit moederbord dus.

Uh, zou je niet eerst proberen een PCI of PCI-e videokaart in te bouwen en je monitor dáár op aan te sluiten om (hopelijk) wél wat op je scherm te kunnen zien? Voor hetzelfde geld is ook de videochip op het moederbord kapot. Uiteraard een insteek videokaart die niet de maximale output van de computervoeding te boven gaat.

Overigens zou ik een dergelijk moederbord nooit gekocht hebben zonder 'm werkend te zien, zelfs als die maar een paar tientjes kost.

Tijs.
 
Dat moederbord inderdaad. Zoals in de specs beschreven heeft is er echter geen PCI-e x16 slot aanwezig, maar 1 van de PCI-e x8 sloten heeft wel een open einde. Ik zou proberen of ik daar een videokaart in kan krijgen. De voeding is ook 750W vanwege dus dual-Xeon's en vele harde schijven dus die zou het makkelijk moeten trekken.
Verder is het moederbord gekocht van een vertrouwde eBay verkoper, met een soort shop achtig iets.
 
Indien "open einde" PCI-E slot zou elke PCI/PCI-E videokaart er in moeten passen (voorzover de ruimte 'achter' het slot het toelaat, dus de eerste obstakels ver genoeg weg zijn of de obstakels lager zijn dan 'de onderkanthoogte' van de geïnstalleerde videokaart en dus de videokaart niet raken).
Zelden gezien hier op het forum dat iemand daar op let, dus kudo's voor jou. :thumb:

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd met een Radeon HD5450, waarvan ik zeker weet dat die het doet, maar er gebeurt nu helemaal niks meer. Geen powerled, geen beepjes (zelfs zonder RAM) behalve de ventilatoren.
Dankjewel, ik knutsel dan ook wel al tijden met computers dus ben ook niet de eerste de beste pannenkoek ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik geef het op, want ik zie weinig aanknopingspunten voor een oplossing (mogelijk is het moederbord defect etc.) Je zou evt. kunnen kijken of je (via een jumper of zo) de BIOS instellingen kunt resetten naar standaardwaarden, maar daar houd het voor mij (hier op een forum) mee op. Zie de manual, pagina 2-22 (met jumper) of via F9 in de bios settings zelf (pagina 4-1 en verder).

Hopelijk heeft iemand anders nog tips voor je.

Tijs.
 
Alleen opstarten met 1 CPU en systeemspeaker, bios beeps?
Als ik geen RAM in de slots heb piept ie wel en ook de no-memory beep
Zo ja, welke?

Bios beeps zijn een goed teken, welk merk en type geheugen probeer je en per 1 reepje geprobeerd?
 
CMOS clear heb ik al meerdere keren gedaan zonder enig succes.
De beep die ik kreeg was de constante lange beep, niet aan een stuk door maar telkens een lange beep, even niks, lange beep, even niks enzovoorts.
Met 1 CPU opstarten en 1 reepje RAM krijg ik nu niks, ook geen powerled. Zonder RAM krijg ik nu opeens niks meer, dus geen beepjes.

Het gebruike RAM is Hynix HYMP151F72CP4D3, die de juiste specs heeft maar niet in de tested memory list voorkomt.
 
CPU in socket 1?
En van de voeding geweest?
Nog een CR2032 bios backup batterijtje liggen? bij de Action 8 stuks voor €0,89.:)

Maare, je zult toch eerst geluid eruit moeten krijgen.
Heb je er nog een keyboard aanhangen?
Video staan op de onboard?

Ram is ECC wat ook wordt gevraagd voor dit bord.
 
In socket 1, voeding uit en kabel uit het stopcontact.
Ik heb nog wel een batterijtje liggen van een andere moederbord, dus dat zo even proberen.

Ja dat dacht ik dus ook anders is het mobo waarschijnlijk dood.
Er hangt geen toetsenbord.
Video aan de onboard (geen videokaart geinstalleerd ook).

Ja, RAM is 667MHz ECC Fully Buffered. Ik heb ook nog wel andere stickjes liggen die in de "tested memory"-lijst van supermicro voorkomen. Maar ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het probleem bij het RAM ligt.
 
Indien je een PS/2 tokkelbord hebt en bij booten lichten de leds even op is het ook een goed teken maar bios beeps geven het probleem beter aan.
 
Zo eentje heb ik er nog wel liggen, de LEDjes van de NICs lichten wel even op maar de powerled op het moederbord zelf niet meer.
Het gekste zelf vind ik nog dat het moederbord opeens stopte met beepen als er geen RAM is geinstalleerd, terwijl dat dus eerst wel zo was.
 
Welke merken en types voedingen heb je gebruikt?


Eventueel van scratch beginnen, koelblok van CPU en die eruit en alles eraf en eruit als er nog iets inzit.
Met een ander batterijtje erin ook de bios weer resetten, CPU met koeler weer monteren en de systeemspeaker er weer aan, ATX en EATX voeding er weer aan en booten, nog niets?

Dat de ledjes van de lan aangaan zegt alleen dat daar spanning op staat, blijven ze aan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan