MP3 maken voor autoradio RNS300 lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

EvertJan

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2000
Berichten
175
Hallo,

Ik heb een VW Touran met daarin een radio (RNS 300) met CD-wisselaar (6).
Ik heb al verschillende pogingen gedaan om een MP3 CD te maken maar de radio(wisselaar) herkent ze niet.
Gebrand met Nero 2017 en Ashampoo Stusio 14.
Ook daarna eerste een iso gemaakt en deze weer gebrand met Nero, Ashampoo en ImageBurn.
Tevens verschillende snelheden geprobeerd, 8 t/m 32.
Geen resultaat.
Wie weet hier een oplossing voor maar misschien is die er wel niet maar is het gewoon een k#tradio.

Alvast bedankt.

mvg Eppie.
 
Er is niet zoiets als een MP3 CD. Daarvoor moet je een gewone Data CD maken met die MP3 bestanden erop.
 
@vandahl: Ik krijg sterk het idee dat dat niet geldt voor het type autoradio/navigatie van de vragensteller. Zie ook dat de lijst met ondersteunde Volkswagens in jouw link (loopt allemaal tot 2001...)

@EvertJan: Zie deze Google zoektocht, wat (o.a.) leidt naar deze discussiedraad, posting #11
Schijnt dat (o.a.) er beperkingen zijn
a. De bestands- en mapnamen mogen bij elkaar maar 64 karakters zijn. (Mogelijk mag de mapnaam max. 64 karakters zijn en de MP3 bestandsnaam ook nog eens 64 karakters, maar ik betwijfel dat, kijk het na in de specificaties van "ISO9660 / Joliet")
b. De MP3's mogen tot 256 kbits/s zijn gemaakt (of VBR moeten zijn, dus Variable Bit Rate)
c. De indeling van de data-cd moet "ISO9660 / Joliet" zijn
d. De data-cd moet "afgesloten" (= "finalized") zijn
e. Dat je op de data-cd alleen mappen en MP3 bestanden mag opslaan (dus geen albumart of andere zaken, zoals playlist bestanden) etc.

(Ook rekening blijven houden met (de andere) beperkingen die ik hier boven aanstip!) dan zou DeepBurner Free "out of the box" de beste taak doen m.b.t. het branden van de data-cd met de mp3 bestanden er op, compatible met je autoradio/navigatie, vooral op het gebied van het afkappen van te lange map- en bestandsnamen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
EvertJan: kijk in de gebruiksaanwijzing of deze radio een 8-pins CD-wisselaar aansluiting heeft, volgens mij moet die interface dan werken.
Tijs, over jouw Duitse link in die post 11: er staat dat de CD juist Niet moet worden afgesloten (finalize) bij branden! Maar het kan (of kon) dus wel, MP3 CD's afspelen..
 
@vandahl: Inderdaad, de schijf mag volgens die instructie niet worden afgesloten ('finalized'). Bedankt voor het opmerken en melden ervan. :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan