.cmd file automatisch als admin uitvoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Berichten
2.879
Ik heb een batch (.cmd) gemaakt die mijn netwerk kaart kan uitschakelen en weer inschakelen zodat ik dan niet via de kaart eigenschappen zelf hoef te doen.
Het probleem is dat als ik deze start vanaf mijn bureaublad, hij niet start als admin en het script niet uitvoert.

Ik kan wel rechtsklikken en "Uitvoeren als admin" aangeven, maar dan verschijnt er weer een popup van gebruikersaccount beheer.

Is er een manier of een instructie om deze scripts gewoon als admin te laten uitvoeren wanneer ik deze start? Bij normale programma's kun je dit aangeven onder het tabblad "snelkoppeling > geavanceerd" maar bij een .cmd file krijg je dat tabblad niet.

Er staat verder geen gekkigheid in de .cmd, alleen en WMIC regel.
 
En als je (tevens) een snelkoppeling maakt op je bureaublad naar dat .cmd bestand en dan in de Eigenschappen van de snelkoppeling de optie "Als Administrator uitvoeren" aanzet? En dan (natuurlijk) de snelkoppeling gebruiken ipv. het dubbelklikken op het originele .cmd bestand.

Alternatief is een 'on demand'/handmatige Geplande taak maken waar je hetzelfde vinkje zet, en dan via een snelkoppeling die geplande taak starten. Ik heb zojuist mijn Windows 10 afgesloten, maar zou iets kunnen zijn volgens de lijnen in deze instructie

Tijs.
 
Hallo Tijs,
Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb de snelkoppeling even geprobeerd en hij wil dan inderdaad als admin starten. Alleen krijg je dan alsnog de popup van gebruikersaccountbeheer krijgt om toestemming te geven.
En ik wil eigenlijk ook niet die hele beveiliging omlaag zetten omdat het dan ook voor andere programma's gaat gelden.

Dus ik ga straks even het alternatief via taakplanner proberen en laat het je weten.
 
Was nog even puzzelen welke syntax te gebruiken, maar via een snelkoppeling naar een geplande taak werkt het als een speer!
Bedankt weer Tijs:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan